elinh
Hur kommer det sig att det börjades tala om massa strunt i TomatFantastens tråd om sambeställningen av plasmainduktionslampor? Det är så himlans tråkigt att läsa det!

Om någon lägger ut en sambeställning om "Nu ska vi beställa Saintpaulior från Robs Violet i USA för att kunna dela på kostnaderna för sundhetscertifikat osv" så är det väl ingen som säger

"köp Hibiskus istället!"
"nej, tack, jag håller mig till hoyor - mycket lättare att odla. Behöver inte planteras om så ofta som saint paulior som dessutom är håriga och fula"

Är dessa inlägg ens relevanta för tråden?

eller

"aha! Är ni någon från Robs Violet som försöker marknadsföra er här GRATIS?!"

Jag tyckte att det var schyst av TomatFantasten att erbjuda oss andra att vara med, även om jag inte vill ha några fler lampor just nu. Varför dessa onödiga inlägg från folk som tydligt INTE vill prova på detta?
Det FINNS trådar som behandlar lysrör, led, lågenergi osv - varför inte låta TomatFantastens tråd bara innehålla det som avsågs? Det var en TYDLIG rubrik så ni som INTE var intresserade hade INTE behövt klicka och läsa och än mindre kommentera!

theseraphim
Inte för jag läste själva inlägget det gällde men här på Odla är vi nog mästare på irrelevans i forumtrådar för många gånger så är det i slutändan 5% av alla svar som faktiskt hade med ursprungsfrågan att göra:-)
Den vanligaste saken som händer är att politiken dyker upp oavsett vad som frågades om men nu vet jag inte om Lars Ohly dök upp i just detta fallet eller att det är MPs fel att miljölampor är dyra i Sverige osv.
Grönt Ljus
"Miljölampor dyra i Sverige....?"
Det kanske kan vara så att svenska företag som säljer anpassade växtlampor betalar moms och arbetsgivaravgifter - vilket betyder att pengarna kommer in till den svenska statskassan i stället för t.ex. till den engelska......?
Visst, är man bara ute efter lägsta pris och inte bryr sig om ngt annat, så finns det massor av sådana diodlampor tillgängliga, var så säkra! Diodlampor som skulle hålla i 30-40000 timmar har gått ner i ljusflöde med 70% efter bara 500 timmar....
theseraphim
CITAT (Grönt Ljus @ 16-11-2010, 16:35) *
"Miljölampor dyra i Sverige....?"
Det kanske kan vara så att svenska företag som säljer anpassade växtlampor betalar moms och arbetsgivaravgifter - vilket betyder att pengarna kommer in till den svenska statskassan i stället för t.ex. till den engelska......?
Visst, är man bara ute efter lägsta pris och inte bryr sig om ngt annat, så finns det massor av sådana diodlampor tillgängliga, var så säkra! Diodlampor som skulle hålla i 30-40000 timmar har gått ner i ljusflöde med 70% efter bara 500 timmar....

Det där med dyra i Sverige var något jag hittade på ju:-) Tog bara ett exempel på hur folk inte kan hålla sig till grundfrågan utan för vidare det hela på egna sätt som saknar relevans för den som frågade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon