Full version: Hur brukar ni göra?
liilo
Jag är en entusiastisk nybörjare som fick ett växthus i 30-års present. Efter en halvlyckad första säsong med gurka, tomater, paprika och morötter så undrar jag nu hur ni gör med era växthus inför våren? Har stora planer och beställt massor av roliga frön.

Växthuset är nu tomt och vad jag förstått efter att jag läst lite rengöringstrådar här på forumet så kan man göra rent växthuset på våren?! Men vad ska jag göra med markbäddarna? ska jag gräva ur jorden och låta stå till våren och då fylla på med nytt? Hur brukar ni göra?

confused.gif
ingelsgarden1
Hej!
Jag tycker inte att du behöver byta all jord varje år om du inte har fått några sjukdomar i jorden, fyll på med lite ny jord / gödsel till våren.
Att göra rent växthuset på våren är nog bra, men jag föredrar att göra det på hösten för på våren är det så mycket annat att göra.
Vi brukar starta upp växthuset i mars/april så det brukar inte vara tid till så mycket städning.
liilo
Tack så mycket för rådet! Då gör jag så, byter lite och fyller på med lite nytt till våren. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon