CITAT (kentbra @ 17-11-2010, 07:05)

Ritrat kan nog stämma att du skickat ett pm. Tyvärr har man haft fullt upp. Är sjukpensionär med blommor som hobby. Importerar en del och odlar en massa och då får man tyvärr anpassa sig efter marknaden.
Plumeria har väl aldrig slagit igenom i Sverige, utan det är mest Hoya som intresserar folk.
Inget fel på Hoya men det finns ju så mycket mer.
Själv så har jag massor med Hoya, Hibiscus, Plumeria, Adenium och har nu börjat med tropiska frukter.
Har cirka 60 kvadrat inomhus (gammal slakteributik), 40 kvadrat kallväxthus och stor tomt att tillgå.
Nu står de flesta plantorna i vintervila och jag och tanten flyr kylan här i Sverige. Vi tillbringar vintern i Thailand.
Kommer hem igen i mars och då blir det full fart igen.
Vi driver inget företag, utan all odling, import och försäljning av växter och frö är helt på hobbybasis.
Skönt att kunna syssla med något utan att behöva gå med ekonomisk vinst.
Ni hittar mer info om oss på
http://www.hoyamani.se/Så ha en skön vinter, tanten och jag åker nästa vecka. Bara att höra av sig om man kan hjälpa till med något.
Kent
[attachment=56376:me.jpg]
Cooolt!

Vilken underbar beskrivning om dig själv!
Jag har beställt fröer (eller små plantor) av Plumeria med en den ena, en den andra som åkt utomlands men jag har aldrig FÅTT några fröer... efs de inte har hittat.
T.o.m. thailändska kollegor har kommit hem tomhänta...
Du som är lite "Kung" på växten, kanske kan fixa..?
Har även sökt fröer från Protea cyanorides (osäker på stavningen), även kallad "King Protea". Röd/mörkröd. Men jag tror att dessa ska man nog kanske söka via Afrika.. (?)
Jag älskar STARKA färger. Menar nu Plumeriorna. Och de som är mörkt rosa/röda med gul mitt har totalt fångat mitt hjärta.
Jag kan sätta in pengar till dig, så du har att shoppa för, till mig, om du tror att du har tid och lust under din vintervistelse i Thailand.
Ska jag pm:a dig?