theseraphim
Ville bara puffa för att jag skapat ett galleri här på Odla med hela fyra bilder i dagsläget tagna med digitalkamera o jätteobjektiv:-)
batski
Kul! 000.gif Fina bilder på tallbarren och de snöklädda nyponfrukterna! Kommer du lägga upp bilder på dina växter med?

Hmm man kanske ska ta och skaffa sig ett galleri tongue.gif
Klint
Men det blev ju bra! yes.gif Det är så roligt att kolla på bilder ska nog försöka ja med
Meriona
CITAT (theseraphim @ 18-11-2010, 19:34) *
Ville bara puffa för att jag skapat ett galleri här på Odla med hela fyra bilder i dagsläget tagna med digitalkamera o jätteobjektiv:-)

Fina bilder! Kommer det att bli fler?
theseraphim
CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 18:50) *
Fina bilder! Kommer det att bli fler?

JO det kommer mer, precis skaffat ett snuskigt groteskt stort objektiv:-)
Meriona
Jösses då, får du plats med det verkligen? crazy.gif
theseraphim
CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 20:55) *
Jösses då, får du plats med det verkligen? crazy.gif

Inga problem men det är verkligen groteskt stort, nja inte världens längsta men tjockt o grovt som tusan. Funderar på att montera den på en gammal kanonlavett.
Meriona
Kunde det inte funka på den lite kraftigare varianten av rollator? whistling.gif
theseraphim
Nu är det mer bilder upplagt! Ja en rollator hade fungerat bra:-)
Biggan_
Jättefina vinterbilder! tummenupp.gif
theseraphim
CITAT (Biggan_ @ 20-11-2010, 00:05) *
Jättefina vinterbilder! tummenupp.gif

Tack så mycket! För att vara helt spontankort och testkort så är jag nöjd med dem.
Biggan_
Jag såg att du hade ett 70-300-objektiv. Jag har själv ett sådant, och är jättenöjd!
theseraphim
CITAT (Biggan_ @ 20-11-2010, 00:18) *
Jag såg att du hade ett 70-300-objektiv. Jag har själv ett sådant, och är jättenöjd!

Mitt är en Konica Minolta jag köpte år 2002 till en analog kamera som jag nu monterat på min nya Sony A390. Har även ett 600mm objektiv som ska prövas.
Biggan_
Jag har Cannonkamera 450D och Cannonobjektiv, båda är några år gamla. Jag har också ett macroobjektiv av samma märke, men använder inte det så ofta, för man måste nästan använda stativ för att få bra bilder.
theseraphim
HAr börjat testskjuta med mitt nya 600mm objektiv med 95mm lins där framme, jisses vilken zoom!
Tobb
Vad fotar du med ditt 600 mm? Och är det filtergängen som är 95mm? Det är lite halvstort då tongue.gif
Men är det till din Sony??
theseraphim
CITAT (Tobb @ 07-12-2010, 23:59) *
Vad fotar du med ditt 600 mm? Och är det filtergängen som är 95mm? Det är lite halvstort då tongue.gif
Men är det till din Sony??

Jag har inte hunnit fota så mycket än med det men jag kan fota det mesta som är långt borta tex fåglar eller andra djur. Det är filtergängan som är 95mm så det sitter en jäkla lins där framme. Halvstort var det innan jag sätte på motljusskyddet för nu ser det ut som ett objektiv med en kamera som råkat fastna där bak:-) Kör det med min Sony A390 men det är ett manuellt objektiv så det blir lite klassiskt handarbete.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon