aanderss
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...ytype=Ljudklipp

en varg är i norra Skåne nu
malcolm
Den var väl sugen på spiddekage. flirting.gif
hattstugan
Häftigt!! Hoppas den stannar kvar!!
Gunilla T
..den får nog inte leva så länge...när uppgifterna om var den befinner sig offentliggörs...
gnon49
Nej, vargens intelligens överstiger jägarnas förstånd. Därför lever den farligt.
Gunilla T
CITAT (gnon49 @ 19-11-2010, 18:13) *
Nej, vargens intelligens överstiger jägarnas förstånd. Därför lever den farligt.

bravo.gif
Gossen Ruda
Upp till kamp emot vargen
sista jakten det är...

(Melodi Internationalen)

rolleyes.gif
Huggorm
CITAT (Gunilla T @ 19-11-2010, 17:35) *
..den får nog inte leva så länge...när uppgifterna om var den befinner sig offentliggörs...

Det är nog ingen fara. I Skåne har det inte funnits varg på väldigt lång tid, och därför finns det heller inte någon större motvilja mot den. Det är vargar i de delar av landet där folk är mest vana vid dem som lever farligt. Största risken för en varg i Skåne är nog att den blir överkörd.
Aqvakul
Heja vargen! wub.gif
Jan Lindgren
Hej!
Hoppas att den vandrar ner till Lund. Det finns många småhundar att äta där. Går den in i min fälla så släpper jag den i Dalby Hage.
MVH
Jan Lindgren
Meriona
Grattis Skåne! smile.gif
Aqvakul
CITAT (Jan Lindgren @ 19-11-2010, 18:41) *
Hej!
Hoppas att den vandrar ner till Lund. Det finns många småhundar att äta där. Går den in i min fälla så släpper jag den i Dalby Hage.
MVH
Jan Lindgren

Tack, tack.. whist.gif
aanderss
CITAT (Huggorm @ 19-11-2010, 18:24) *
Det är nog ingen fara. I Skåne har det inte funnits varg på väldigt lång tid, och därför finns det heller inte någon större motvilja mot den. Det är vargar i de delar av landet där folk är mest vana vid dem som lever farligt. Största risken för en varg i Skåne är nog att den blir överkörd.

för cirka 1 år sedan var där en varg i skåne och detta kan kanske vara samma varg
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 19-11-2010, 18:24) *

Instämmer!

(kanske av en känd tidningsutdelare i mellersta Skåne.. crazy.gif)
zaaritha
Synd att det ska uppmärksammas i media!
Då ökar hysterin o denna idiotiska vargskräck!
Aqvakul
CITAT (zaaritha @ 20-11-2010, 02:22) *
Synd att det ska uppmärksammas i media!
Då ökar hysterin o denna idiotiska vargskräck!

Precis! Ibland blir man så trött på massmedias sensationshunger....
Carl

Alla vill till Skåne tom vargen! Välkommen
Aqvakul
CITAT (Carl @ 20-11-2010, 08:40) *

tummenupp.gif
andersen
CITAT (Carl @ 20-11-2010, 08:40) *

Inte jag! förstår inte språket trots ordlista.

ordlista
herkules
hoppas att den vargen får leva!
på tal om fällor och att fånga levande djur så hoppas jag att det förbjuds - läs HÄR
nu gäller denna motion jakt men jag hoppas att fällor överlag förbjuds.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon