Meriona
Stängde ner Odla på den bärbara utan att logga ur. Gick till den stationära datorn och var då urloggad. MEN mitt namn stod som inloggad i listan, men jag var urloggad. Blev nyfiken och gick tillbaka till den bärbara och öppnade igen, och SE - jag var inloggad! confused.gif Det verkar ju inte klokt!
Kryddan03
CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 19:42) *
Stängde ner Odla på den bärbara utan att logga ur. Gick till den stationära datorn och var då urloggad. MEN mitt namn stod som inloggad i listan, men jag var urloggad. Blev nyfiken och gick tillbaka till den bärbara och öppnade igen, och SE - jag var inloggad! confused.gif Det verkar ju inte klokt!

Gissar lite vilt.
Möjligen kan det vara så att inloggningen hänger ihop med en cookie (på datorn alltså - inte sådana Aqvakul har i datorn). Grundinställningen på browsern (Explorer/Firefox etc) brukar vara att "kakor" sparas till dess att de förfaller eller tas bort. Så, om det är så, fanns "kakan" kvar på din bärbara men inte på den stationära.
Men, som sagt, det är bara en gissning. wink.gif
Meriona
Jösses det där var invecklat! Men säkerligen har du rätt, för jag har ju haft problem förut med att ibland vara inloggat när jag återkommer och ibland inte. Beroende på om jag varit på jobbdator, hemdator eller bärbar. VAD KRÅNGLIGT! Lika bra att logga ut jämt då, för jag vill inte se inloggad ut om jag är utloggad, jag tycker att det är lika missvisande och tokigt som det där stora gänget med blyga medlemmar som är hemliga. wink.gif
Kryddan03
CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 20:53) *
Jösses det där var invecklat! Men säkerligen har du rätt, för jag har ju haft problem förut med att ibland vara inloggat när jag återkommer och ibland inte. Beroende på om jag varit på jobbdator, hemdator eller bärbar. VAD KRÅNGLIGT! Lika bra att logga ut jämt då, för jag vill inte se inloggad ut om jag är utloggad, jag tycker att det är lika missvisande och tokigt som det där stora gänget med blyga medlemmar som är hemliga. wink.gif

sad.gif shy.gif
Meriona
giggle.gif
Myosotis
Om du inte loggar ut försvinner du från listan efter 15 minuter, så förmodligen var det inom 15 minuter du såg dig på den andra datorn. Jag brukar inte logga ut utan stänger bara av datorn och utgår ifrån att mitt namn syns en kvart efter sista aktiviteten.
Meriona
Det var inom den akademiska kvarten - ja. smile.gif Jag ska ta för vana att logga ut ändå, det är ju inte så jobbigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon