|
theseraphim
19-11-2010, 21:27
Om du skulle gå förbi den stora plockgodisbiten i en butik och bara fick välja stycken gottor, vilka fem skulle du välja? Jag vet att det är rent nonsens men kul att se hur smaken kan skilja sig men också tvärtom dvs vilka godisar är rena klassiker:-)
Jag plockar bara sånt det är choklad i, kring, eller bara av choklad. Det färgglada godiset skulle jag aldrig stoppa i munnen. Men choklad är jag svag för. Punchpraliner, mmmm.
Sockerbitar Kritor Sötlaktrisrullar Svampar, helst brunvita. Violfjärilar
Eva-Helene
19-11-2010, 21:40
Sockerbitar. Chokladdoppade skumbjörnar. Risbräck. Kokosprickar. Chokladkulor (dom där som det är en hasselnöt i).
Meriona
19-11-2010, 21:48
Jag köper extremt sällan plockgodis. Vi gjorde det för nån månad sen, men samma kväll kom sonens båda kompisar hem och så var den skålen tom. Jag fick ett gelehallon som var missbildat, det var väl allt. Men när jag väl köper lösgodis så:
1) Kokosprickar - oemotståndliga 2) Sega råttor - för att jag är råttgalen 3) Punschpraliner - alltför sällan hittar man nu för tiden, punschkottar kallas de och har konstig form - dumma nymodigheter! 4) Romerska bågar, finns det med mörk choklad hamnar de på andra plats! 5) Fox-kolor. Man kan inte äta bara EN, det går bara inte!
Alexander-VG-zon3
19-11-2010, 21:55
Farmors kola mörk och ljus hela listan. http://farmorskola.se/
Aqvakul
19-11-2010, 22:36
Fazer likör (punchsmak) Sockerbitar Fazer sötlakrits Rosa hårda stora med brus i.... Gelégodis i form av tennisracketar...
theseraphim
19-11-2010, 22:42
CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 21:48)  Jag köper extremt sällan plockgodis. Vi gjorde det för nån månad sen, men samma kväll kom sonens båda kompisar hem och så var den skålen tom. Jag fick ett gelehallon som var missbildat, det var väl allt. Men när jag väl köper lösgodis så:
1) Kokosprickar - oemotståndliga 2) Sega råttor - för att jag är råttgalen 3) Punschpraliner - alltför sällan hittar man nu för tiden, punschkottar kallas de och har konstig form - dumma nymodigheter! 4) Romerska bågar, finns det med mörk choklad hamnar de på andra plats! 5) Fox-kolor. Man kan inte äta bara EN, det går bara inte! Prova punschpraliner från ÖoB i storpåse för de är äkta vara och billiga:-)
Meriona
19-11-2010, 22:44
Aha! Det ska jag köpa och testa!
theseraphim
19-11-2010, 22:58
CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 22:44)  Aha! Det ska jag köpa och testa!  köp även webes geleråttor...MMMMM!!! Webes har ju fabriksförsäljning i Habo. Köpte defekta ferraribilar där i plastbyttor för 20:- burken:-) Färskt och typ 2 kilo
Skulle aldrig falla mig in att köpa plockgodis ... har sett alltför mycket för att inte må illa ...bara jag passerar "stationerna" ... inte bara här ... det är lika över hela landet.
sqrulan
19-11-2010, 23:18
Choklad Bilar Mentos
theseraphim
19-11-2010, 23:18
CITAT (netha @ 19-11-2010, 23:16)  Skulle aldrig falla mig in att köpa plockgodis ... har sett alltför mycket för att inte må illa ...bara jag passerar "stationerna" ... inte bara här ... det är lika över hela landet.  Äsch då ingen fara utan gör som jag och hämnas. Jag brukar se till att slicka på en massa äpplen och stoppa kalsongerna fulla med rödlök eller sparris och sedan lägga tillbaks det:-)
CITAT (theseraphim @ 19-11-2010, 23:18)  Äsch då ingen fara utan gör som jag och hämnas. Jag brukar se till att slicka på en massa äpplen och stoppa kalsongerna fulla med rödlök eller sparris och sedan lägga tillbaks det:-) Och du trodde att du var rolig nu ... eller?
sqrulan
19-11-2010, 23:21
CITAT (theseraphim @ 19-11-2010, 23:18)  Äsch då ingen fara utan gör som jag och hämnas. Jag brukar se till att slicka på en massa äpplen och stoppa kalsongerna fulla med rödlök eller sparris och sedan lägga tillbaks det:-)  Förlåt men nu tror jag att jag skrattar på mej snart!!!!!
theseraphim
19-11-2010, 23:23
CITAT (netha @ 19-11-2010, 23:20)  Och du trodde att du var rolig nu ... eller? nja inte direkt för det är jag på tok för trött för. Kan tycka att det är en sak när barn står o provsmakar godis och lägger tillbaks de äckliga men när man ser vuxna göra samma sak blir man bara förbannad. Skojade med en tanta en gång som stod och provsmakade halva vindruvsklasen genom att fråga om hon visste hur apelsinerna smakade, jädrar va sur hon vart!
sqrulan
19-11-2010, 23:33
Jag såg en kille på 20/30 år som kom in på Dollar Store han öppnade en läsk som han gick omkring och drack av, OM han betalade vet jag inte???
Biggan_
19-11-2010, 23:36
cocosprickar Marianne kritor likörgodis dumlekola
Huggorm
20-11-2010, 00:14
CITAT (theseraphim @ 19-11-2010, 23:18)  Äsch då ingen fara utan gör som jag och hämnas. Jag brukar se till att slicka på en massa äpplen och stoppa kalsongerna fulla med rödlök eller sparris och sedan lägga tillbaks det:-) Jag läste en gång om en kille som köpte sig en tvåliters förpackning med glass. Sedan lät han den smälta, stoppade i en död råtta och tömde tillbaka glassen ovanpå. Fryste in, och smugglade sedan tillbaka till frysdisken i affären... Men vad gäller äpplen så är det ju inte slickning som är värst. Folk står ju i affären och vänder och vrider på varje äpple i jakt på märken och skavanker. Vem vet vad de har på fingrarna, det finns fortfarande väldigt många som inte tvättar händerna efter toalettbesök till exempel. Enda sättet att undgå sådant är att själv bara köpa perfekta äpplen, så man kan vara säker på att ingen ratat dom och lämnat sitt visitkort. Men för att hålla sig till topic kan jag avslöja att jag är svag för choklad och vingummin. Ingen mörk gourmetchoklad heller, utan helt vanlig ljus choklad. Och vingummina är väll fulla av giftigt färgämne. Tur det var flera år sedan jag köpte plockgodis sist.
Solstorm
20-11-2010, 00:55
mörk choklad salt lakrits salta bomber som fanns förr och som jag inte sett på massa år, åh så jag längtar efter dem punchpraliner hemkola
zaaritha
20-11-2010, 02:16
Punschpraliner, hallonbåtar, chokladgrejer m gele´innuti, Ahlgrens bilar o mintkakor! Men; mintkakor finns tydligen ej längre--tyvärr! Inte mintchoko heller! Ledsamt!
Aqvakul
20-11-2010, 08:12
CITAT (zaaritha @ 20-11-2010, 02:16)  Punschpraliner, hallonbåtar, chokladgrejer m gele´innuti, Ahlgrens bilar o mintkakor! Men; mintkakor finns tydligen ej längre--tyvärr! Inte mintchoko heller! Ledsamt! Så här i efterhand skulle jag nog vilja revidera min lista och stoppa in de underbara mintkakorna. Men om de inte finns längre så är det kanske ingen idé... (När jag tänker efter så har jag inte sett dem på länge) After Eight är ju nästan lika gott, men klassas väl knappast som smågodis... (Förstår inte varför jag engagerar mig så väldans i denna tråden, jag som inte ens äter godis...  )
Skruttis
20-11-2010, 09:18
O nej, jag äter inte heller godis.... Geléhallon Hallonbåtar Kritor Salmiakbalkar Mintkulor
malcolm
20-11-2010, 10:25
ferarribilar bumlingar, helst de blå gelehallon lakritsbåtar Marianne
Eva i Skåne
20-11-2010, 15:44
Bra fem sorter  Nåja, jag är kräsen så jag hittar sällan fem sorter som jag alls vill äta, men i lite dyrare diskar kan det finnas: 1. romerska bågar, både ljusa och mörka (men det ska vara dom äkta, inte dom större av billigare choklad) 2. geisha 3. dumle 4. söt mjuk laktrits 5. syrliga verktyg (som jag inte sett på flera år) Jag är chokladfantast som synes och köper sällan lösgodis. Hellre ett helt choklad av en sort som jag vet är god.
Åh! Jag älskar smågodis!!!! Eller jag reviderar: jag älskar godis! Om jag nu prompt måste välja fem sorter... OK, då får det väl bli dessa: 1, Söt lakris med rosa eller grönt i (vet inte vad det heter) 2, Sådana där rabarberpinnar 3, Punchpraliner (RIKTIGA sorten) 4, Cola-flaskor 5, Gräddkola
ingrid fuxwall
20-11-2010, 20:36
Tur att klockan är så mycket och att det är så mycket snö på vägen, annars hade jag åkt iväg och köpt mina favoriter; ))
stenabåtslakrits ingefära (knaprar 24/7 i liten dos) kexchoklad harpluppar
CITAT (ingrid fuxwall @ 20-11-2010, 20:36)  Tur att klockan är så mycket och att det är så mycket snö på vägen, annars hade jag åkt iväg och köpt mina favoriter; )) Har precis varit på ICA och köpt min favvispåse, blev inget lösgodis dock. Panda Lakritsblandning. Jammi!
ninnisky
20-11-2010, 21:02
sockerbitar skumdelfiner fudge sega långa ormar punschpraliner godiset måste ätas i smyg - för det smakar allra bäst då
Eva i Skåne
20-11-2010, 23:32
CITAT (xlxl67 @ 20-11-2010, 20:37)  stenabåtslakrits ingefära (knaprar 24/7 i liten dos) kexchoklad harpluppar Ingefära  Du får gärna förklara. Ingefärskarameller finns väl på marknader, men det är inte det du menar, va?
malcolm
21-11-2010, 16:10
Var med sonen till Wilys och handlade idag på eftermiddagen och vi köpte varsin påse blandat, blir bra till Morden i Midsomer kl. 20.00.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|