Irene_L
20-11-2010, 11:30
Åhhhh vad roligt det är att göra trådkonst! Nu har jag gjort ett hjärta och två änglar. Först en bild på hjärtat. Det är ca 14 cm högt:
[attachment=56422:tr_dhj_r...age_namn.jpg]
Först tänkte jag rulla det silvriga bandet hårt runt ståltråden men sen tappade jag taget å bandet rullade upp sig lite. Då tyckte jag det blev snyggt så det fick vara så!
En ängel till blev det också. Den är ca 18 cm hög:
[attachment=56421:tr_d_nge...age_namn.jpg]
Den här ängeln blev jag nöjd med.
Den första ängeln jag gjorde tyckte jag inte riktigt om vingarna på. De blev lite för mycket likt en fjäril. Men som en väninna sa...det är en fjärilängel..hihi. Den är ca 20 cm hög. Så här ser den ut:
[attachment=56420:tr_d_nge...age_namn.jpg]
När jag tog korten hängde jag figurerna på väggen för det var lättare att ta kort på dom då. En del pärlor ser röda ut men dom är genomskinliga så det är tapeten som lyser igen.
Sen ska jag ha dom hänga fritt i fönstret!
Är det fler av er som har testat att göra trådkonst?
Lena i Torslanda
20-11-2010, 11:43
Så fina saker du gjort! Verkar ju jättekul med trådarbete, kanske kan t.o.m jag få till något sådant med lite övning. Var får du tag i materialet?
*Stintan*
20-11-2010, 11:51
Va pysslig du är, jättefint!
Irene_L
20-11-2010, 11:52
Jag köpte mitt material i en hobbybutik. Där hade dom den grövre tråden på metervara. Den kallas för elefanttråd. Annars kan man köpa hos Panduro på nätet men dom hade bara svart elefanttråd och då bara i färdiga bitar! Sen finns det säkert andra ställen där man kan få tag på material.
Jättefint!!!!
Nu blir jag sugen på att pyssla lite!
Åh så fint. Du är ju såå duktig.
Mitten av hjärtat är så fint. Är det bandet du lagt så ? Det ser ut som en liten ängel.
Irene_L
20-11-2010, 14:07
Alba...vad kul att det ser ut som en ängel i hjärtat! Det har jag inte sett! Jag gjorde två rosetter och satte sen dit pärlorna.
skånepåg
20-11-2010, 14:24
Tjusigt, när jag var utan sysselsättning så gick jag en kurs i ett halvår som vi gjorde vikingasmycken, vi fick göra allt från scratsh, vi snurrade tjocka ståltrådar med koppar och annat runt en stålpinne och klippte upp dem så man kunde pilla med tångar för att göra olika armband och halsband sen när man hade blevit bra på det fick man börja på med silver

Sen sålde de dem för en billig peng till folk som var där på visningar, det var rätt kul för en kompis hade börjat lajva med sånt gammalt med svärd och ringbrynjor så jag fick göra en ringbrynja men hann bara göra halva typ för sen tröttna jag, det var en jäkla massa ringar som skulle sitta ihop
Eva-Helene
20-11-2010, 14:28
Fina saker du gjort! Speciellt hjärtat
Jag har fastnat för trådkonst-tekniken
coiling Bl.a. så gjorde jag min brud-tiara i den tekniken, bild på den finns
i min blogg Jag har gjort några "tree of life"-hängen också, men har visst inte fotat dom, konstigt nog...ska göra det nån dag!
Verkligen jättefint, det verkar vara ett kul "pyssel", var har du fått idéerna ifrån?
Irene_L
20-11-2010, 17:24
Tack alla!
Eva-Helen...så fina saker du gjort!
Monaxe...inspiration har jag fått på nätet. Sen skissar jag hur jag vill att just mina alster ska se ut och sen växer dom fram under tiden!
Så pyssliga och duktiga ni är både Irene o Eva-Helene

!!! Jättefina grejer!!!
titti49zon6
21-11-2010, 14:38
Jättefina änglar, I like!!!
Irene_L
21-11-2010, 15:41

Zissi och Titti!
Det här är en perfekt sysselsättning för mig! Jag kan sitta i min sköna fåtölj medan jag pysslar...toppen!!
diva&hero
15-01-2011, 19:20
Jättefina luffarslöjdsalster du gjort!!

Visst är det kul, och så mycket man kan göra.
Rekommenderas för er som inte testat.
HÄR kan ni kolla på luffarslöjd som jag gjort, även steg för steg för en ampel.
Kommentera gärna, vad ni tycker och så.
Mvh Ullis
Nu har jag kommenterat.
Och jag tycker att ni är såååå duktiga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.