janne41
I våras köpte jag från odla.nu bl a en änglatrumpet som skulle bli rosa dubbla blommor på.
Den växte bra hela sommaren utan att blomma, innan första frosten tog jag in den i förrådet för att övervintra.
När jag tittade till den i veckan hade den fått tre utslagna rosa blommor, utan att jag vattnat den på flera veckor.
det finns ett litet fönster på förrådet som håller ca 14 grader
Bilden är tagen 18 nov 2010.

[attachment=56444:_nglatrumpet.gif]
Lena i Torslanda
Snygg färg på den trumpeten. Mina 2 står också och blommar i sin vinterförvaring. Till glädje för ingen tyvärr!
Eva i Skåne
Jag blev så less på mina som hade knoppar för 3-4veckor sen, men inget utslaget, så jag bestämde mig för att inte satsa fler gånger på änglar utan lät dom stå ute och nu är de svarta slemmiga.
Jag har försökt förr, men aldrig hunnit få blommor förrän det är för sent att njuta så nu har jag bestämt att det är definitivt slut på försöken.
GudrunS
Jag har gjort flera försök men aldrig lyckats få trumpeterna att blomma. Nu undrar jag om det skulle kunna lyckas bättre om de får bo i den blivande vinterträdgården som ska hålla ca +10. Förutom det naturliga ljuset kommer jag att ha tillskottsljus. Eller är det rentav så att de inte får tillräcklig vila då?
Alexander-VG-zon3
CITAT (GudrunS @ 21-11-2010, 16:48) *
Nu undrar jag om det skulle kunna lyckas bättre om de får bo i den blivande vinterträdgården som ska hålla ca +10. Förutom det naturliga ljuset kommer jag att ha tillskottsljus. Eller är det rentav så att de inte får tillräcklig vila då?

klart du kan ha dom där, det är mer än tillräckligt för vila. där kommer de trivas bra, ge dom stora krukor och mycket näring och vatten när dom växer så kommer de blomma och bli maffiga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon