Full version: Snigelstaket
kbr
Hej "snart är sommaren här" och då även sniglarna. Hade tänkt mig skaffa myskankor men då måste man ha ett staket och det kommer att ta tid.

Jag satt och tittade på bilder på sådant man kan köpa. Skulle det inte fungera med vanligt elband 40mm som man används till hästar. och att man lägger de på marken runt landet och fäster med spikar (jordspett) ner i marken och kopplar ihop den med ett vanligt bilbatteri?

Några idé och/eller tankar?

/Karin
Bassam
Hej

Är det myskankor som du menar .

H:Bassam
Fågelvägen
Myskankor kan kanske flyga? g.gif
Bassam
Hej

Sniglar är små och behöver inte så tjock band,

H:Bassam

varghem
Batteriet tar nog ganska snart slut på det viset... såg här nånstans någon som hade satt en plus och en minustråd så när sniglarna kryper över blir det typ jordat. Lägger du bara en ledande kabel i marken är ju strömmen på hela tiden
kbr
hej har hittat lösningen

Hur man bygger ett snigelstaket själv!!!!!

http://svt.se/content/1/c6/86/38/89/Snigel...mp;lpos=extra_0

ingrids
Listigt - men håller med tipsaren om att högt blött gräs kan ställa till det, händer även i kohagar.
bullerbybo
Hej...nu har ju denna tråd halkat in lite mer på snigelstaket..

Men jag vill upplysa om att du inte behöver staket runt tomten för atthålla myskankor. De är revirberoende och håller sig till gården.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon