svartnos
21-11-2010, 15:41
Hejsan alla!
Har fått hem mitt växthus nu 10kwm från Willab.
Hade tänkt att få upp det nu så att det står uppe när våren anträder men nu är det snö och ganska svårjobbat...
Lästa i manualen att växthuset ska gjutas i kanterna, dvs 4 plintar.
Tror ni att när man ändå håller på, ska man då passa på att gjuta 1 plint på mitten av långsidorna eller har det en minimal betydelse?
RibesRubusVitis
21-11-2010, 16:04
Det kan nog vara en väldigt god idé att sätta extra plintar mitt på långsidorna, om man inte rentav gjuter en hel ram runtom. På 10 kvadrat måste ju någon sida vara minst tre meter (drygt), och om stommen böjer sig det minsta, blir det svårt att få i rutorna.
malcolm
21-11-2010, 16:13
Jag skulle nog vänta till våren/sommaren med att gjuta och tycker absolut att du skall sätta en plint på mitten av sidorna också.
Om du planerar gjuta extra plintar så bör du kolla att du har "pinnar" till sockeln för det (om du nu beställde med sockel). Till mitt Willab hängde det med sex "pinnar" till plintarna men mitt växthus är 14,1 kvm och då !ska" det vara en plint i varje hörn och en i mitten på långsidorna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.