För andra året på raken har jag lyckats få min Amaryllis att blomma om vilket jag är mycket nöjd över. Detta året dessutom med två stänglar vilket den inte haft tidigare. Det som dock är så underligt är att den har bytt färg från röd till vit. Hur gick det till?
//Oasen
märkligt
Hej
Det är PH värde i jorden spelar mycket roll så din jorden blir jämlikhet Ph blir 7 så kommer dina rosor blir vit färgen i stället för röd färgen.
H:Bassam
Fjortispower
23-11-2010, 19:56
CITAT (Bassam @ 23-11-2010, 19:45)

Hej
Det är PH värde i jorden spelar mycket roll så din jorden blir jämlikhet Ph blir 5 så kommer dina rosor blir vit färgen i stället för röd färgen.
Haha alltså ärligt talat, hur pajas får man vara? =)
Hej
jag skriver för dig, vad jag vet .
varghem
24-11-2010, 07:34
Någon som frågade om rosor?? trodde det handlade om amaryllis jag
CITAT (Oasen @ 22-11-2010, 20:58)

För andra året på raken har jag lyckats få min Amaryllis att blomma om vilket jag är mycket nöjd över. Detta året dessutom med två stänglar vilket den inte haft tidigare. Det som dock är så underligt är att den har bytt färg från röd till vit. Hur gick det till?
//Oasen
Du kanske glömde av att den var VIT
Fjortispower
26-11-2010, 16:26
Det är vanligt att det händer så. Det kan hända så med många olika växter, amaryllisar också. Orsaken är att, ja, de är ju hybrider. Det är nästan samma sak som barn föds med blåa ögon men sen blir de bruna t.ex.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.