Katarina H
Vår katt har börjat att tugga på kartonger och tidningar. Vet någon vad det kan bero på?
Fenja
Pappersbrist? wink.gif

Skämt åsido, jag har fem katter varav en är notorisk kartongbitare och papperskrafsare. Har inte en aning om vad det beror på, han har hållit på så sedan han var liten. Fix idé kanske, plus att det ser ut som om han roligt när han håller på! För att han kan helt enkelt...
Mvh
Fenja
malcolm
Vår katt är galen i hushålls- och toarullar men jag tror inte hon äter pappret, det är antagligen roligt att riva sönder det bara. Däremot hade vi en kanin som åt kartong, varför är dock fortfarande ett mysterium.
ingrids
Min katt gillar att sitta på silkespapper och jag saker matter petar in under pappret genom att slita pappret i strimlor. Uppfödaren varnade mig att han tidigare gett sig på brev och räkningar så det var därför jag skaffade silkespapper åt honom.
malcolm
CITAT (ingrids @ 24-11-2010, 13:25) *
.... och räkningar så det var därför jag skaffade silkespapper åt honom.

Skicka hit katten. rotfl.gif
Katarina H
Tack! Då vet jag att det kan vara så och att det finns fler som har knasiga katter, eller snarare katter som gör knasiga saker! smile.gif
Katie
Min Bengt älskar frigolit. Hittar han en frigolit-bit så gäller det att inte försöka ta den ifrån honom. Min annars så goa älskling blir ett mordiskt monster.

Jag är övertygad om att jag hör honom väsa 'My Precious' när han tuggar på frigolit.

Kurt däremot är inte intresserad av frigolit utan är som din, en kartong och papperstuggare.
Jag fick några jättefina presentpåsar av en kompis och dum som jag var så lade jag inte undan dem direkt. När jag kom in från lagårn en halvtimma senare så var det påsflis kvar på golvet och bordet.
Chamomille
CITAT (malcolm @ 24-11-2010, 13:46) *
Skicka hit katten. rotfl.gif

rotfl.gif
Whiskuchi
Han har inte gjort det tidigare? Då är mina gissningar
1) han är understimulerad
2) det är något fel i munnen på honom
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon