Full version: Chelsea Flower Show
smuleborg
Äntligen - Nu i maj besöker vi Chelsea Flower Show. Har du varit där, dela gärna med dig av dina erfarenheter thanks.gif . Det ska bli så spännande smile.gif .

2009 vann vår Ulf Nordfjell "rubbet". Funderar på att ha en svensk flagga väl synlig nånstans biggrin.gif .

Om jag orkar dra på utrustningen har jag tänkt mig att fota en hel del, eller så gör jag inte det och så att säga "upplever här och nu", kanske då med kompaktkameran (helt OK för dokumentation och för blixtsnabba ögonblicksbilder). Nu spånar jag ur. För att jag är en velare.
blomkronan
Dit skulle jag oxå vilja åka sick.gif (grön av avundsjuka!) Vad kommer resan med inträde kosta för er?
Sen ska du självklart fotografera!!!
Peztis
Om du inte tar med dig ens en liten kompaktkamera kommer du säkert att ångra dig!

Vicken lyllos du e!
Anja Danmark
Du vil fortryde, hvis du ikke tager dit bedste kamera med og bruger det flittigt! Jeg har været der to gange og har flere hundrede fotos med hjem fra hver gang, som jeg stadig nyder at se på en gang imellem...

Og du bør være der helt fra start og til slut den dag, som du har købt adgang til, for der er simpelthen så meget at se på (og købe), at man nærmest ikke bliver færdig på en enkelt dag.

Jeg skal helt sikkert derover igen om et par år - det er en vanedannende oplevelse!

ingrids
Passar på att länka till mitt Chelsea 2009 album när jag läser allt kamera prat (ja, en behändig kamera är ett måste). Fråga mig inte vad det var för kamera för det var inte min. Eftersom vi stökade runt rätt länge ser man på några av bildena att det är olika ljus, så gå flera varv smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Så fantastiskt roligt! Har aldrig varit men skulle gärna yes.gif
Iren
Så kul det låter med Chelsea! Har aldrig varit där men blir ju extra sugen i dessa "kalla" tider. Det var ju extra inspirerande med serien i 2 delar om samma show.... Alltid roligt att se bilder på forumet också!! Tacksam för info om pris och tips på inkvartering, det är väl ganska fullbokat då det går av stapeln. En riktigt trevlig upplevelse önskar jag dig!! rolleyes.gif Hälsar Irene
smuleborg
CITAT (blomkronan @ 24-11-2010, 20:57) *
Dit skulle jag oxå vilja åka sick.gif (grön av avundsjuka!) Vad kommer resan med inträde kosta för er?
Sen ska du självklart fotografera!!!

Vi har inte köpt "paketresa". Inträdet till Chelsea Flower Show har vi betalat £27.00 /person för, jag tror att vi har fått någon slags medlemsrabatt (en i sällskapet är stammis, och det är hon som har beställt till oss alla rolleyes.gif ). Det är ett så kallat halvdagspass på fredagen.

Vi som flyger från Arlanda har betalat ca 1600 kr/p t/r, men så har vi varit väldigt tidigt ute (jag tror att vi bokade flygresan i början på oktober). Med vettiga flygtider, två övernattningar.

Vi har ännu inte bokat hotell.

Jo, och det blir väl så att jag tar med mig systemkameran. Annars lär jag väl ångra mig till döddagar.
smuleborg
Tack alla för respons. Jo, jag kommer att ta bilder. Fina bilder finns redan på Forumet. Tack för den titten!

Och vi kommer att hinna med ett par real ale också!
smuleborg
Någon mer som ska dit? Vi kan sammanstråla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon