Full version: Orangeri/Tillbyggnad
Annefred

Hej jag råkade se ett fantastiskt program - 100 % bonde - handlar om en dansk kille som köpt en gård och ska odla ekologiskt mest med handkraft, häst och plog mm. Han byggde vid ett tillfälle till huset som jag tyckte verkade bli likt ett orangeri. Nu såg jag dessvärre bara början och jag har kommit på hur jag vill bygga till vårt hus som är från 1830. Jag vill ha plåttak (grönt), och halvmåneformad utbyggnad mot huset, med handslaget tegel eller liknande på marken, det ska inte vara isolerat utan tänkt mer som växthust, fikaplats, rekreation på sommarhalvåret, en liten damm alternativt zinkbadkar med något lätt bubbel eller ånga i har jag tänkt mig. Finns någon bra ide´ på bok eller likande där jag kan få mer ideer om HUR vi ska få till denna tillbyggnad så den passar in på huset och gärna byggbeskrivning så jag kan förklara för min stackars snickare som nog inte riktigt förstår vad jag menar - har redan nu dubbeldörrar från köket som skulle vara perfekt att bygga en liten trapp från. /Anne
dkhenrik
Bygget lyder spændende, jeg har desværre ingen tips til dette ... men et tips om de nævnte udsendelser, de kan ses online her http://www.dr.dk/DR2/Bonderoeven/20091216095757.htm
(det er jo så uden svenske tekster wink.gif
Anja Danmark
Desværre kan det nok ikke ses, hvis man har en udenlandsk IP-adresse - og selv om Sverige næsten ikke er udland (synes jeg), så er det jo nok officielt sådan...
kerstin z5-6
jag har ett sådat se kamera ikonen i min profil-Vinterträdgård
RibesRubusVitis
Det funkar utmärkt på min svenska IP-adress; när Danmarks Radio själv har copyright behöver dom inte spärra det för utlänningar. Det är annat med utländska program som köps in med villkor i kontraktet.
Och tack för tipset förresten, vilket läckert program!
Anja Danmark
OK - det skriver de bare selv på deres hjælpesider, så jeg regnede med, at det var sådan...

Du har ret - det er et herligt program!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon