Alba
Jag har försökt gå in på AOT (Allt om trädgårds-forumet) Mitt virusskydd varnar för Trojansk häst och avbryter.
Kanske ett tillfälligt fel tänkte jag och provade igen och fick samma varning.
Någon fler som fått varningen ?
gnon49
Provade att gå in på sajten och jag fick då ingen virusvarning alls.
Alexander-VG-zon3
inga problem här heller.
Alba
Jag provade igen och samma varning kommer.
Är det Avast som fått fnatt elller varför blir det så ?

[attachment=56512:Namnl_st_2.jpg]

Glömde skriva - jag var in på AOT på fm utan problem.
gnon49
Då är det väl själva videon som är smittad. I övrigt får du väl inga varningar? Det är allstå något du vill titta på som utlöser varningen? I så fall är just den länken med videon smittad, inget annat på AOT.
malcolm
Gick hur bra som helst att besöka sidan.
Alba
CITAT (gnon49 @ 25-11-2010, 15:52) *
Då är det väl själva videon som är smittad. I övrigt får du väl inga varningar? Det är allstå något du vill titta på som utlöser varningen? I så fall är just den länken med videon smittad, inget annat på AOT.

Det är när jag klickar på AOT' s hemsida - forumet på www.alltomtradgard.se/

Ingen video.
gnon49
Ok, jag trodde det eftersom real player startade enligt länken som avast varnade för. Har själv avast men inte real player. Prova att inaktivera eller ta bort just real player och prova på nytt att gå in på hemsidan.
Alba
Real Player avinstallerade jag för några dagar sedan.
Jag kollade i kontrollpanelen under lägga till / ta bort prgram och det finns inte kvar.

Kan det vara något spår som finns kvar trots allt och som ger varningen om trojan.

Jag ser nu att det står Real Media i varningen. Är det samma som Real Player ?
gnon49
Ursäkta jag läste fel. Men real media har i alla fall med real player att göra. Samma företag har jag för mig.
Kan du inaktiver eller ta bort real media kanske. Testa det.
Alexander-VG-zon3
fast jag har både avast och realplayer och det funkar ju utan problem här.
Alba
CITAT (gnon49 @ 25-11-2010, 17:04) *
Ursäkta jag läste fel. Men real media har i alla fall med real player att göra. Samma företag har jag för mig.
Kan du inaktiver eller ta bort real media kanske. Testa det.

Jag har inte Real Media. För att vara säker lät jag vovven - (start>sök) leta igenom C- finns inget Real Media.

Så konstigt det är. Jag provade gå in på AOT igen men blev avbruten och får varningen.
gnon49
Vad jag förstår så är det reklam som vill visas i real media. Kan kanske vara säkerhetsinställningarna i webbläsaren. Tillåter du reklam t.ex. Om du använder internet explorer varför inte prova en annan webbläsare.
Det finn ju en uppsjö av bra o snabba webbläsare som faktiskt jag upplever bättre än IE. Just nu är opera favorit.
Du kan läsa om viruset js redirector på nätet.
Alba
Jag testade men det är samma problem både med Firefox och Google Chrome.
Jag har IE 8 .

Jag ska googla få se om jag blir klokare.
gnon49
Framför allt. Kör en virustest av hela datorn. Om det kan ha slunkit in utan att avast reagerat. Kanske långsökt men det verkar ju som just din dator reagerar.
Alba
Jag har kört både Avast och Malwarebytes Anti Malware. Ingen av dem hittar något.
Alexander-VG-zon3
har du provat att rensa ur webbläsaren (utan att ta veck sparade inloggningar och lösenord) och sedan starta om datorn och se om det hjälper ?

annars om det är nått med reklamen så kan man ju skaffa adblock plus på Mozilla.
Alba
CITAT (flaxss @ 25-11-2010, 18:19) *
har du provat att rensa ur webbläsaren (utan att ta veck sparade inloggningar och lösenord) och sedan starta om datorn och se om det hjälper ?

annars om det är nått med reklamen så kan man ju skaffa adblock plus på Mozilla.

Rensade webbhistoriken och startade om datorn och...................... yahoo.gif

Flaxss rose.gif

thanks.gif också till alla andra som försökte hjälpa mig.
netha
CITAT (Alba @ 25-11-2010, 15:46) *
Jag provade igen och samma varning kommer.
Är det Avast som fått fnatt elller varför blir det så ?

[attachment=56512:Namnl_st_2.jpg]

Glömde skriva - jag var in på AOT på fm utan problem.

Oj ... hade inte läst den här tråden innan jag startade ang Trojan.
Likadan varning får maken i sin dator.... jag la in bild på min ruta i den andra tråden.
Måste vara Avast som fått fnatt, eftersom det bara är på en del sidor ... för oss larmar den på NSD, NK och ... ska testa AOT ... jajamen .... larmande på AOT också, men inte på en massa andra som jag testat.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Alba @ 25-11-2010, 18:34) *
Rensade webbhistoriken och startade om datorn och...................... yahoo.gif

Flaxss rose.gif

roligt att det hjälpte kompiskram.gif
netha
CITAT (Alba @ 25-11-2010, 18:34) *

Flaxss rose.gif

Jag rensade webbhistoriken och startade om ... hjälpte inte. sad.gif

Tog du också bort Tidigare besökta webbplatser?
gnon49
skönt att det inte var svårare än så. Gissar på en infekterad cockie eller så har avast fått fnatt. sweatingbullets.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon