Full version: omröstning
alex
svara på omröstningen tack!
Fialotta
Går ju bara att rösta på ett altenativ
flera skulle jag velat rösta på...knäppt wink.gif

alex
som t.ex.?
alex
Förlåt nu förstår jag men jag tror inte att det går att göra så man kan rösta på flera.
Fialotta
Hej Alex!
Tycker det skulle vara ett altenativ
med alla eller hur?
Himla svårt att välja, men det fick bli pelargoner bara för det tongue.gif

Ha en bra dag! smile.gif
yla
biggrin.gif
ja jag kunde då inte välja alls unsure.gif eftersom jag ÄLSKAR nästan alla blommor o ingen är bäst
o om de va nån som va bäst så fanns den inte med wub.gif
för om det skulle vara en som jag gillar mycket så är det hibiskus
o gullranka o nej nu e de bäst jag slutar innan jag börjar för annars skulle jag lika gärna kunna hänvisa till floran wub.gif rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif
I LOVE THEM ALL
Alexandra
Vindruvor mums!!! En klar favorit biggrin.gif
abborrmaster
kaktusar är kul...

Men om jag fick välja så skulle det blivit avokado... altså... grönsaker/frukter...

ja vad är avokado egentligen? Frukt eller grönsak?

/Simon
Betty
Avokado är en tropisk frukt (egentligen ett bär) som ursprungligen kommer från Centralamerika. Det var en stapelvara hos Central och Sydamerikanska indianer långt innnan Spanjorerna hittade dit. Därifrån har avokadon spridit sig över hela världen och odlas idag i bl a Mexiko, USA, Dominikanska Republiken, Brasilien, Indonesien, Colombia, Venezuela, Israel, Spanien Sydafrika, Chile, Kenya, Indonesien, Thailand, Kina och Filippinerna. Tack vare olika klimatförhållanden, och olika avokadosorter går det att få tag på avokado året runt.
Virgo
Sålänge den är omogen och grön, så är det nog en grönsak. När den blivit lilablåröd, alltså mogen, då är det nog en frukt eller ett bär
Åsa, mälardalen zon 2
Man kan ju alltid köra med grönsaksfrämjandets definition

"Grönsaksfrukter är t ex tomat, paprika och avokado. Med grönsaksfrukter menas grönsaker där vi äter växtens frukt."

Vad som är frukt, grönsak och bär är olika beroende på om det är handelns definitioner eller botanikernas definitioner.

http://www.fruktogront.se/produkter/familj...lj.asp?katid=24
abborrmaster
ehe... Fick oväntat mycket svar på det där... tänk om det vore lika lätt att få svar på mer komplicerade saker man ställer mutter mutter.. haha hehe...

I vilket fall borde väl grönsak/frukt/bär läggas till som alternativ?

/simon
Ingrid på Västkusten
Blääh - allt utom hyacinter - de är 'bara' ok ROTFL

Just nu gillar jag nog kataloger och frön bäst hehehehe
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon