Biggan_
Dags fr Gillans saffransbullar igen! yes.gif

Trden med receptet
evelina
h dom som r s goda! Tack fr att du pminde smiley_small_hug.gif
zissi
Visst r de goda wub.gif . Har gjort dem ngra r nu i stllet fr lussekatter.
Monarda
Bl fr lussekatter, dom r s torra och trkiga. Gillans recept verkar bra. Det vidarebefodrar jag till maken, han hller p att planera julbaket som bst. Men det blir nog frdig mandelmassa i fyllningen.
Eva i Skne
Vilka underbara ljuvliga bullar! tummenupp.gif
Jag gjorde dubbel sats och det blev 95 bullar! Maken och jag har klmt fem var nu unsure.gif s vi kan skippa kvllsmat idag...

Nstan kalorifri r dom ju ocks wacko.gif
Gillan
Vad glad jag blir ver att ni gillar mina "lussebullar". wub.gif

Allt brjade p den tiden d jag ff var ganska innovativ. Allt som inte passade mig, var jag tvungen att frska gra om till nt som passade mig bttre. Lussebullar r bara ett ex. Vi, hela familjen, gillade smaken av saffran, men vi gillade inte "lussekatter". De var helt enkelt fr torra. Hmm, lt oss hitta p nt annat..................och p den vgen blev det tummenupp.gif

Idag ska jag fr frsta gngen p mnga r gra dem utan att vare sig barnbarn eller barn r med -cry-.gif ( det knns liiite konstigt ), men jag lskar dem nd............barnbarn, Dealer och bullarna allts wub.gif

Och vet du Eva! De r ju faktiskt nstan kalorifria laugh.gif
zissi
CITAT (Gillan @ 03-12-2010, 06:31) *
Vad glad jag blir ver att ni gillar mina "lussebullar". wub.gif

Och vet du Eva! De r ju faktiskt nstan kalorifria laugh.gif

De kanske t.o.m. kan innehlla spr av vitaminer och mineraler wink.gif

200-300g smr, 2-3 dl strsocker....vad tar ni oftast? Ska gra degen efter middagen och blev lite velig, kommer inte ihg mellan gngerna var jag brukar landa. Givetvis en smaksak.
Eva i Skne
Jag tog maxmtt. Ju mer fyllning desto smarrigare, men det r verkligen rikligt tilltaget s det r nog ingen risk att dom blir torra med den mindre mngden heller.
zissi
Jag tog 250 g smr och 2 dl socker....blev s gott, men jag hade glmt kpa bullformar s gubben tog en snabbis till affren och fick tag i bullformar av den mindre modellen. Jag brukar anvnda mig av den stora modellen till dessa bullar. Kanske blev bra fr figuren det hr ... giggle.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon