Full version: Odlas amaryllisar!
Monica M zon 4
Jag köpte flera stycken av Odlas tjusiga amaryllisar, som jag brukar göra, men i år är jag verkligen besviken.

Jag planterade lökarna i början av november och den ena löken satte igång att växa med rekordfart och började blomma för en vecka sedan. Man såg att det började bildas en blomknopp till nere vid löken men den har blivit brun och skrumpnat ihop.

På en av de andra amaryllisarna ser det också ut som löken kommer att torka (?) bort. Några av lökarna växer som de ska men 2 lökar har fortfarande inte tillstymmelse till knoppar och har nästan inte växt alls.

Hur har ni andra det som köpt lökar? Funkar det bättre hos er?
Peztis
Du kanske ska ge det lite mer tid, de som inte har kommit igång ännu.

Lät du rötterna suga upp vatten innan du planterade dem?

Känner du dig missnöjd bör du ju kontakta Odla.
Monica M zon 4
Är det ingen mer än jag som köpt odlas amaryllisar? Nån som har erfarenheter?

Peztis! Det är långt ifrån första gången jag köper lökar så jag vet hur man ska göra med dem. Låta dem suga vatten osv. Vad jag var intresserad av var att höra om nån mer än jag handlat lökar i år och också fått blomstänglar som skrumpnat och blivit bruna. Och naturligtvis kommer jag att höra av mig till odla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon