Peztis
Köpte på ICA sådandär "Världens bästa pappa"-örngott till Fars Dag. (Och japp, köpte även till mig själv att mamma - alltså jag -är bäst även om sonen just då inte höll med! biggrin.gif)

Jag har nu tvättat dem (50 grader och sköljmedel) men de är fortfarande hårda, fulla av stärkelse eller något annat skit...

Någon som har tips om hur man ska få dem mjuka så man inte peelar ansiktet varje gång man använder dem?
Whiskuchi
Torktumling brukar göra tvätt mjukare, men en del sängkläder (i synnerhet billiga från IKEA) blir aldrig mjuka hur man än gör, de är för glest vävda med för grov tråd.
Peztis
Hmmm... äger ingen torktumlare.

Problemet är att ibland kan det vara billigt och vara mjukt medan ibland kan man kosta på sig men det är hårt i alla fall. det har jag råkat ut för, tyvärr...

I värsta fall får de väl bli soffprydnader. biggrin.gif
netha
Har du strykt dem? Strykning mjukar upp ... som tumling.
Peztis
Får prova det. Eller mangla, kanske? Mangel har jag men just nu känns de så hårda att jag ser inte att mangling i alla fall kan hjälpa.
netha
CITAT (Peztis @ 28-11-2010, 21:52) *
Får prova det. Eller mangla, kanske? Mangel har jag men just nu känns de så hårda att jag ser inte att mangling i alla fall kan hjälpa.

Mangel mjukar inte upp lika ... om du inte har en varmmangel förståss. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon