Aqvakul
naturen är fantastisk....
Alba
Otroligt. Så fastnaglad har jag inte suttit på länge. Så spännande. Kinderna är alldeles varma.....puuuuuh.
Kryddan03
Japp!
Och häromdagen visades en film om filmen på SVT. Finns på SVT-play:
Slaget i Krugerparken
silos
Jätte spännande!
zissi
Ja, ena sonen skickade länken till oss för några år sedan. Så fascinerande!
*Stintan*
Ja, visst är naturen fantastisk!
Anma
Jag hade inte sett denna. Så häftigt! Stackars lejon. sad.gif Lyllo Buffalokalv! smile.gif
malcolm
Jag skulle aldrig våga idka friluftsliv i ett sådant område, annars är det inte helt ovanligt att bufflar jagar bort och tom dödar lejon.
omk
Jag har hört att vattenbuffel är det djuret, som orsakar flest människors död i Afrika. (Naturligtvis bortsett från malariamyggor och liknande ...)

Och det är ju inte så svårt att inse, när man ser dessa bilder !
En sur vattenbuffel springer man inte ifrån direkt ... Tänk att bli uppskyfflad, som ett av lejonen, på en vattenbuffels horn och bara "bortslängd" ....
Eller nedtrampad i en sån hjord ...

Huga !!
malcolm
CITAT (omk @ 01-12-2010, 00:06) *
Jag har hört att vattenbuffel är det djuret, som orsakar flest människors död i Afrika. (Naturligtvis bortsett från malariamyggor och liknande ...)

Jag har hört att noshörningar lär var de som dödar flest människor i Afrika. I England lär det var rådjur...
Överbölingen
Och helt enligt reglerna. De tog av räntan, inte av kapitalet. Växlade man två älgkalvar mot ett vuxet djur så skulle älgstammen öka. Men! Det har sitt pris. Fler älgolyckor efter vägarna och fler ungskogar av den svenska furan saboterade. Var tusan skall man ställa sig?
malcolm
CITAT (Överbölingen @ 01-12-2010, 00:21) *
Och helt enligt reglerna. De tog av räntan, inte av kapitalet. Växlade man två älgkalvar mot ett vuxet djur så skulle älgstammen öka. Men! Det har sitt pris. Fler älgolyckor efter vägarna och fler ungskogar av den svenska furan saboterade. Var tusan skall man ställa sig?

confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon