Aqvakul
30-11-2010, 20:53
Otroligt. Så fastnaglad har jag inte suttit på länge. Så spännande. Kinderna är alldeles varma.....puuuuuh.
Kryddan03
30-11-2010, 21:07
Japp!
Och häromdagen visades en film om filmen på SVT. Finns på SVT-play:
Slaget i Krugerparken
Ja, ena sonen skickade länken till oss för några år sedan. Så fascinerande!
*Stintan*
30-11-2010, 22:19
Ja, visst är naturen fantastisk!
Jag hade inte sett denna. Så häftigt! Stackars lejon.

Lyllo Buffalokalv!
malcolm
30-11-2010, 23:33
Jag skulle aldrig våga idka friluftsliv i ett sådant område, annars är det inte helt ovanligt att bufflar jagar bort och tom dödar lejon.
Jag har hört att vattenbuffel är det djuret, som orsakar flest människors död i Afrika. (Naturligtvis bortsett från malariamyggor och liknande ...)
Och det är ju inte så svårt att inse, när man ser dessa bilder !
En sur vattenbuffel springer man inte ifrån direkt ... Tänk att bli uppskyfflad, som ett av lejonen, på en vattenbuffels horn och bara "bortslängd" ....
Eller nedtrampad i en sån hjord ...
Huga !!
malcolm
01-12-2010, 00:10
CITAT (omk @ 01-12-2010, 00:06)

Jag har hört att vattenbuffel är det djuret, som orsakar flest människors död i Afrika. (Naturligtvis bortsett från malariamyggor och liknande ...)
Jag har hört att noshörningar lär var de som dödar flest människor i Afrika. I England lär det var rådjur...
Överbölingen
01-12-2010, 00:21
Och helt enligt reglerna. De tog av räntan, inte av kapitalet. Växlade man två älgkalvar mot ett vuxet djur så skulle älgstammen öka. Men! Det har sitt pris. Fler älgolyckor efter vägarna och fler ungskogar av den svenska furan saboterade. Var tusan skall man ställa sig?
malcolm
01-12-2010, 00:26
CITAT (Överbölingen @ 01-12-2010, 00:21)

Och helt enligt reglerna. De tog av räntan, inte av kapitalet. Växlade man två älgkalvar mot ett vuxet djur så skulle älgstammen öka. Men! Det har sitt pris. Fler älgolyckor efter vägarna och fler ungskogar av den svenska furan saboterade. Var tusan skall man ställa sig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.