Full version: Rosenskära
simonville
Köpte för ett tag sen en Rosenskära i hopp om att mina fingrar blivit grönare än vad dom är wink.gif.
Har ställt på golvet där det brukar vara cirka 18-21 grader. Vattnar den så fort den börjar kännas lite torr men nu har bladen börjat se "brända" ut och ett blad har trillat av. Förstår inte vad det är för fel! Någon som kanske vet?[attachment=56646:bild.JPG]
Alexander-VG-zon3
det där är ingen rosenskära, kanske är det Rosenskärm - Medinilla magnifica, du menar ?

den kan vara en svår växt att ta hand om, det är en tropiskväxt som vill ha högfukt och värme åretrunt och gärna extraljus på vintern.

att ställa den på golven tycker jag låter som att den får för lite ljus, plus ser det ut som torkskador antingen av element eller av för torrluft. kan också vara köldskador.
simonville
Tack snälla Flaxss! Visst är det en Rosenskärm, jag som inte har koll bara =).
Kan tänka mig att det kanske drar på den från ytterdörren som i och för sig är i angränsande rum men ska prova att försöka ställa den på en piedestal eller dylikt så får vi se om det hjälper.
Vilken otur, då måste jag shoppa en piedestal wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon