svennis
Vem har ’Basye’s Purple’
Svår att få tag på??
renate
Den är jättesvår att får tag på svårt att förökar tror jag.Frågar på AoT,det var någon där som hade beställt ,kom inte ihåg vem det var.
Kryddan03
Du har säkert redan kollat nedanstående länk och min tyska begränsar sig till: "Bitte, Danke och Wir wollen nach Berlin farhen" så jag har ingen aning om de skickar till Sverige. Den finns i alla fall med i deras katalog för 2010/2011.
Om den finns till våren kanske du kan ordna transport på något sätt?

http://www.frost-burgwedel.de/index.php?seite=rosenkatalog

Otroligt vacker förresten! smile.gif
Anja Danmark
De sender til alle EU-lande:

http://www.frost-burgwedel.de/index.php?se...nkatalogversand

renate
CITAT (Anja Danmark @ 04-12-2010, 10:18) *

Tack för länken,jisses så mycket där fanns att ser och läser.Basye's Purple MÅSTE man ja bara ha.Öppnade en annan länk och hittade denna trevliga vers där.

Oh, wer um alle Rosen wüßte,
die rings in stillen Gärten stehn -
oh, wer um alle wüßte, müßte
wie im Rausch durchs Leben gehen.
Mimika
Vi blir allt fler som kommer över denna åtråvärda ros som fortfarande är så svår att få tag på. Jag fick en liten rotäkta i höstas och jag hoppas att den överlever vintern. Konstigt vore det väl om ingen svensk plantskola fick in den snart!!

När jag tids nog får rotskott på min kanske vi kan göra ett byte Svennis.... du har väl massor av fina rosor antar jag wink.gif
svennis
CITAT (Mimika @ 06-12-2010, 10:43) *
Vi blir allt fler som kommer över denna åtråvärda ros som fortfarande är så svår att få tag på. Jag fick en liten rotäkta i höstas och jag hoppas att den överlever vintern. Konstigt vore det väl om ingen svensk plantskola fick in den snart!!

När jag tids nog får rotskott på min kanske vi kan göra ett byte Svennis.... du har väl massor av fina rosor antar jag wink.gif

Toppen !!
Vi håller kontakt... flirting.gif
Vad vill du HA som ersättning ??
Thereze!
Jag har Raubritter o den är tålig, tål mer än Ghislaine...de Feligonde... biggrin.gif
Jag har ju fått Kanelros av dig...
Ezereht
Jag fick två Raubritter av dig förut Svennis, men dom dog sad.gif Men Ghislaine klarade sig fast den blev en liten ros förståss efter förra hårda vintern. Jag vet inte varför. Dom står/stod på nästan på samma ställe. dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon