Full version: Bruna bönor
rosita
Jag skulle vilja prova att odla bruna bönor. Tror ni att jag kan sätta av de torkade bruna bönor jag köpt på ICA?
Bassam
Hej

Du kan plantera dem inom hus nu och sen när jorden temperaturen blir +13 då kan du flytta dem ute.

H:Bassam
andersen
Ja det går bra så dom samtidigt ute med dom vanliga bönorna.
Peztis
Skulle INTE så dem inomhus nu i december... Då har du en tanigt trassel att reda ut när det är dags att plantera dem på plats.

Bönor bör man plantera när jorden är 15 grader, är det mindre är risken stor att det ruttnar.

Citat från en annan tråd:
En annan gammal regel för bönsådd är att när man kan sitta med bar rumpa på marken utan att det känns kallt så kan man så bönor.
andersen
CITAT (Peztis @ 04-12-2010, 12:21) *
Citat från en annan tråd:
En annan gammal regel för bönsådd är att när man kan sitta med bar rumpa på marken utan att det känns kallt så kan man så bönor.

Den var bra. laugh.gif
rosita

Jag har inte tänkt att så dem nu, utan till våren.
andersen
CITAT (rosita @ 04-12-2010, 17:06) *
Jag har inte tänkt att så dem nu, utan till våren. Jag vet inte var du läser i min text att jag skulle så nu?!

Jag tror att det var ett svar på Bassams svar.
Bassam
Hej

Bassam kan skriver fel ibland också , men jag lärde mig mycket av er.
Obs
När man jobbar gör fel ibland men om man sover gör inget fel, Bassam är inte fegis.

H.Bassam

sqrulan
tummenupp.gif Bassam!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon