Katten ska ta död på fåglarna och fåglarna är livrädda - så har det varit länge hemma hos oss så jag tog beslutet att omplacera dem och det var svårt - Ester har bott hos oss sedan 86 eller om det var 87 - väldigt länge i alla fall.
Han är barnens fågel men har bott här hos mig och sambon de sista 15 åren. Det är jag som sköter utfodring, städar buren och sådant och han hatar mig - får han chansen så får jag ett hugg så att blodvite uppstår. Flocken har utökats med en nästan lika gammal ärvd fågel av samma art.
Kommer något av barnen hit flörtar Ester livligt med dem och är hur snäll och rar som helst - älskar när dottern tar ut honom ur buren, sitter på axeln och kuttrar.
I dag skulle fåglarna hämtas och den nye ägaren ville så gärna ha den stora fina buren som husse gjort men som sagt det är en stor bur så när de mätt och funderat bestämde de sig för att komma tillbaka i morgon, med en större bil.
Nu ser katten inte fåglarna och har inte klättrat på buren för att fånga fåglarna en enda gång.
Katten klättrar över kompostgallret och sätter sig snällt och studerar fåglarna och fåglarna är inte rädda längre visst är det typiskt!
De vuxna barnen har opinerat sig - men Ester måste ju stanna kvar och nu är jag tveksam mot att lämna iväg fåglarna - tänk om man slapp sådana här beslut - ingen kan råda mig, ville bara skriva av mig