EKLO
Nu börjar frönyheterna för 2011 dyka upp på några av fröfirmorna. Jag såg en trevlig vaxböna (störböna) på Impecta, ljusgul och snygg. Tror det var Rara växter som också släppt nyheterna, men Runåbergs får man vänta på ett tag till...
Eva 33c
Det är alltid kul att se nyheterna. Fast just impectas nya vax-störböna Neckargold finns hos Runåbergs sen tidigare, och dessutom som eko-frö om man gillar sånt. tummenupp.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Neckargold är en av favoriterna jag brukar shoppa hos Runåbergs och jag har köpt den sorten i många år, detär ju inte bara eko frö man brukar få mer välfyllda påsar där med och bönfrö håller i ganska många år.
EKLO
Ha, ha - ja där ser man, på bönbilden på Impecta jag läste bara det latinska namnet lite hastigt, men nu ser jag, en gammal bekant var det ju även för mig: Neckargold har ju själv odlat, med frön från Runåbergs. Så slarvig kring det man brukar vara uppmärksam på blir man väl bara när man riktigt riktigt längtar...?

Nån som vet när Runåbergs brukar ha sitt "releaseparty" på nätet?
Jordgubbe
I nya numret av Allt om trädgård fanns det ju med lite frönyheter för 2011 (med bilder). Tänkte passa på att fråga vilka fröfirmor som man kan beställa kataloger av redan nu ?.
LundaKarin
Ja, det undrar jag också. Jag har precis fått Impectas katalog för 2011 (stor lycka! tror det måste bli en Gojibärbuske...) men finns det fler firmor som har riktiga kataloger? Jag tycker det är så mycket trevligare än internetsidorna, för att inte tala om pdf-listor...

Misstänker att det finns några som vet här...
smuleborg
CITAT (EKLO @ 14-12-2010, 20:58) *
Ha, ha - ja där ser man, på bönbilden på Impecta jag läste bara det latinska namnet lite hastigt, men nu ser jag, en gammal bekant var det ju även för mig: Neckargold har ju själv odlat, med frön från Runåbergs. Så slarvig kring det man brukar vara uppmärksam på blir man väl bara när man riktigt riktigt längtar...?

Nån som vet när Runåbergs brukar ha sitt "releaseparty" på nätet?

Relativt sent har jag för mig. Väl värt att väntas på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon