Full version: Nöjd?
Lilla hjärtat
Hej!

Vad är ni nöjda med från odlingssäsongen? Mindre nöjda med? Kommer aldrig att odla igen? Jag har tänkt tillbaka på mina pallkragar och på vad jag odlade och hur det blev. Är supernöjd med samtliga morotssorter, men kommer aldrig mer att odla sparrissallat. Till exempel. Vore roligt med tips på andras favoriter - perfekt inspiration inför kommande säsong smile.gif

Pallkrageodlingarna

Trevlig kväll!
//Linda
malcolm
Rabarberna blev väldigt bra. flirting.gif
Lilla hjärtat
Ha ha ha!!! biggrin.gif
Peztis
Nu kommer ju ett sådant inlägg som jag själv inte gillar (dvs, läs tidigare trådar i äment) men här kan du läsa lite:
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=102962

Det jag kände mig mest nöjd med vad palsternackan! Tog precis fram två som jag skulle rosta med potatisen men nu hade de torkat rätt bra. Men jag provar att rosta dem i alla fall!
katah
+ popmajs
+ mjölmajs ( fungerar också som dekorationsmajs) mounted... något vad den nu hette
+mangold
+ rättika !!!

- asiatiska bladgrönsaker ( jag har testat dom nu flera år och aldrig blir det riktigt bra)
jag hittar dessutom inga recept som vi gillar ( ju, jag har runåbergs lilla häfte också, men
jag ger upp med dom år 2011 i alla fall)

Allt annat fungerade som vanligt, förutom tomater som inte var synkade med den här sommaren,
av någon konstig anledning.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (katah @ 12-12-2010, 23:02) *
+ popmajs
+ mjölmajs ( fungerar också som dekorationsmajs) mounted... något vad den nu hette
+mangold
+ rättika !!!
- asiatiska bladgrönsaker ( jag har testat dom nu flera år och aldrig blir det riktigt bra)
jag hittar dessutom inga recept som vi gillar ( ju, jag har runåbergs lilla häfte också, men
jag ger upp med dom år 2011 i alla fall)

jag var alltid väldigt nöjd med mina asiatiska bladgrönsaker, förutom pak choi

Rättika odlade ja under alla år. Men det tog några år innan jag hittade sorten som jag tyckte var bäst.

Sorten hette "Neptun" och var från Kiepenkerl. Köpte frön alltid i tyskland eller beställde den där. Hade rättikan i högbänken och fick där underbara rättikor. Dom blev inte träiga ( som vissa sorter fort blir) och inte heller angripna av skadedjur. Inte heller behövde man skörda alla på en gång

Elisabeth
Lilla hjärtat
Hej!

Nu blir jag nyfiken. Hur gjorde du för att få popmajsen bra?

Vänligen
//Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon