|
Margith
05-12-2010, 18:44
Nu är de nya adresslistorna klara. 1. ingrid fuxwall 2. tulle 3. flouee 4. Lady Hamilton 5. aldo 6. Lillja 7. Wilmer 8. Irene L 9. joulanta 10. Crazy4Flowers 11. Malvia 12. Ywonne 13. LundaKarin 14. Margith Alla fröer som var kvar hällde jag ut i en hög på bordet. Sen sorterade jag dem i en hög för 1-åringar och en hög för perenner (så gott jag kunde  ) Sen sorterade jag varje hög i 3 nya högar. Så nu borde det vara omblandat och ungefär lika många 1-åringar som perenner i varje kuvert. Imorgon ska jag in till stan, då lägger jag kuverten i brevlådan. Det betyder att de borde vara framme på tisdag, eller allra senast onsdag. Margith
ingrid fuxwall
05-12-2010, 19:14
Oj oj då måste jag plocka fram mina fröer och göra några påsar, måste vara lite mer förberedd denna gången
Irene_L
05-12-2010, 20:49
Härligt!!  Kul att kedjan är på G igen!
Kul! Vi får skriva i tråden när vi skickar vidare.
Tror inte den hinner till mig i december. Men det gör inget alls, är ju lugnare då.
I januari då, menade jag.
Kul
ingrid fuxwall
07-12-2010, 20:31
Eftersom det var ett så betydelsefullt kuvert kom brevbäraren och knackade på dörren - jag blev skräckslagen, ingen brukar knacka på dörren.
I morgon lägger jag det på brevlådan
 Visste han/hon vad det var i?
ingrid fuxwall
08-12-2010, 21:22
Han var nog bara allmänt trevlig
Nu är kuvertet på väg till tulle, det las på lådan i god tid innan tömningen
Igår landade kuvertet hos mig. Jag gör det färdigt idag och postar det i eftermiddag, så flouee, nu har du helgen på dig att plocka fram dina fröer. På måndag kommer kuvertet till dig.
Crazy4Flowers
16-12-2010, 21:43
Har inte hänt så mycket i denna tråd på ett tag, hur går det?
Jag håller på att flytta så jag hittade precis kuvertet i en hög med post  Det ligger på lådan imorgon!
Då får väl jag kuvertet mellan Jul o Nyår
Lady Hamilton
21-12-2010, 18:46
CITAT (aldo @ 17-12-2010, 15:13)  Då får väl jag kuvertet mellan Jul o Nyår  Jag skickar kuvertet i morgon  så kanske kanske......  att det hinner Men du vet i allafall att det är din tur att "vakta" brevlådan (men jag har inte "lusat"  nähäddå, i dag kl 14.38 kom det i min brevlåda. Såg att det tagit flera dagar från flouee)
Och jag som tom lade det på lådan i fredags! Inte bara SJ som är slöa nu för tiden (eller så var det precis där brevet hamnade...)!
CITAT (Lady Hamilton @ 21-12-2010, 18:46)  Jag skickar kuvertet i morgon  så kanske kanske......  att det hinner Men du vet i allafall att det är din tur att "vakta" brevlådan (men jag har inte "lusat"  nähäddå, i dag kl 14.38 kom det i min brevlåda. Såg att det tagit flera dagar från flouee) Idag den 23 /12 kom kuvertet till mig så jag skickar vidare till Lillja efter Jul Ha en skön helg alla .
CITAT (aldo @ 23-12-2010, 16:52)  Idag den 23 /12 kom kuvertet till mig så jag skickar vidare till Lillja efter Jul Ha en skön helg alla . Gröna påsen är på väg till dig Lillja .
Jisses, snabbisar, nu ska jag leta fram de där fröerna jag inte fick med förra gången... Så spännande, en nyårspresent kanske  CITAT (ingrid fuxwall @ 07-12-2010, 20:31)  Eftersom det var ett så betydelsefullt kuvert kom brevbäraren och knackade på dörren - jag blev skräckslagen, ingen brukar knacka på dörren.
I morgon lägger jag det på brevlådan Kanske bäst vi låser vår brevlåda så ingen kommer och knycker värdeposten.
Fröbrevet är på väg. La det på lådan igårkväll. Vet inte hur snabb posten är men tror att Wilmer får det efter helgen.
Då kommer det nog efter helgen, jag väntar vid min låda
Nu har de kommit till mig  kom hem sent, men nu har jag googlat, får fixa i ordning mera i morgon och lägger på lådan onsdag. (Bor ju på landet, annars hade de åkt på lådan tidigare).
Irene_L
03-01-2011, 21:49
Åhhh vad kul!! Det är ju jag som står på tur!!
Nu är de på väg
Det närmar sig.
Med lite tur kanske jag har dem till nästa helg.
Irene_L
07-01-2011, 16:28
Idag kom kuveret till mig!  Jag hittade en hel del och la i nya fröpåsar! Nu är det iväg skickat till nästa på listan!!
Hur går det i den här tråden då?
Crazy4Flowers
18-01-2011, 19:19
Hit har det inte kommit något kuvert.
OJ, Joulanta har inte skrivit nåt här hittils, kanske Margith har koll?
Kedjan får inte stanna upp!
joulanta
22-01-2011, 21:28
Har skickat brevet med en hel del fröer så jag hoppas att det har kommit fram till nästa frö galning.
Ja här är vi många galningar!
ingrid fuxwall
22-01-2011, 23:27
CITAT (Peztis @ 22-01-2011, 22:37)  Ja här är vi många galningar!  Den ene värre än den tidigare
Crazy4Flowers
23-01-2011, 13:08
Jag har påsen nu kollar igenom och skickar så fort som möjligt
Crazy4Flowers
25-01-2011, 18:43
Fröna är ivägskickade borde vara hos nästa imorgon, jag har lagt i etiketter så man kan klistra över med sin adress och nästas.
Tack, påsen låg i lådan när jag kom hem nu!
Får jag lördagen på mig så lovar jag att nästa bör ha brevet på måndag.
Så spännande det ska bli!!
Jaha, då la jag fröna på lådan idag, så Ywonne ska ha dom imorgon om posten sköter sig.
LundaKarin
08-02-2011, 12:55
Idag kommer fröerna till mig. Så mycket fint! Hade behövt en större köksbänk... Skickar dem vidare i eftermiddag så förhoppningsvis har du dem imorgon Margith.
/Karin
Margith
10-02-2011, 08:35
Ja, kuvertet kom igår.  till er alla som hjälpt till att byta ut innehållet i kuvertet. Nu väntar vi bara på kedja 1, så börjar 3:e varvet.
OJ! Men det är några kvar på den kedjan så det dröjer nog lite...
MEN VAD ROLIGT!
Antar att det fanns en del skoj att klämma på i det här kuvertet med!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|