Full version: Frökedja 3, varv 2
Margith
Nu är de nya adresslistorna klara.

1. ingrid fuxwall
2. tulle
3. flouee
4. Lady Hamilton
5. aldo
6. Lillja
7. Wilmer
8. Irene L
9. joulanta
10. Crazy4Flowers
11. Malvia
12. Ywonne
13. LundaKarin
14. Margith

Alla fröer som var kvar hällde jag ut i en hög på bordet. Sen sorterade jag dem i en hög för 1-åringar och en hög för perenner (så gott jag kunde tongue.gif ) Sen sorterade jag varje hög i 3 nya högar. Så nu borde det vara omblandat och ungefär lika många 1-åringar som perenner i varje kuvert.

Imorgon ska jag in till stan, då lägger jag kuverten i brevlådan. Det betyder att de borde vara framme på tisdag, eller allra senast onsdag.

Margith
ingrid fuxwall
Oj oj då måste jag plocka fram mina fröer och göra några påsar, måste vara lite mer förberedd denna gången
Irene_L
Härligt!! yahoo.gif Kul att kedjan är på G igen!
Malvia

Kul! Vi får skriva i tråden när vi skickar vidare.

Tror inte den hinner till mig i december. Men det gör inget alls, är ju lugnare då.

I januari då, menade jag.
aldo
Kul blomma.gif
ingrid fuxwall
Eftersom det var ett så betydelsefullt kuvert kom brevbäraren och knackade på dörren - jag blev skräckslagen, ingen brukar knacka på dörren.

I morgon lägger jag det på brevlådan
Peztis
giggle.gif
Visste han/hon vad det var i?
ingrid fuxwall
Han var nog bara allmänt trevlig

Nu är kuvertet på väg till tulle, det las på lådan i god tid innan tömningen
tulle
Igår landade kuvertet hos mig. Jag gör det färdigt idag och postar det i eftermiddag, så flouee, nu har du helgen på dig att plocka fram dina fröer. På måndag kommer kuvertet till dig.
Crazy4Flowers
Har inte hänt så mycket i denna tråd på ett tag, hur går det?
flouee
Jag håller på att flytta så jag hittade precis kuvertet i en hög med post blush.gif Det ligger på lådan imorgon!
aldo
Då får väl jag kuvertet mellan Jul o Nyår santa.gif
Lady Hamilton
CITAT (aldo @ 17-12-2010, 15:13) *
Då får väl jag kuvertet mellan Jul o Nyår santa.gif

Jag skickar kuvertet i morgon tummenupp.gif så kanske kanske...... santa.gif att det hinner Men du vet i allafall att det är din tur att "vakta" brevlådan kompiskram.gif

(men jag har inte "lusat" nono.gif nähäddå, i dag kl 14.38 kom det i min brevlåda. Såg att det tagit flera dagar från flouee)
flouee
Och jag som tom lade det på lådan i fredags! Inte bara SJ som är slöa nu för tiden (eller så var det precis där brevet hamnade...)!
aldo
CITAT (Lady Hamilton @ 21-12-2010, 18:46) *
Jag skickar kuvertet i morgon tummenupp.gif så kanske kanske...... santa.gif att det hinner Men du vet i allafall att det är din tur att "vakta" brevlådan kompiskram.gif

(men jag har inte "lusat" nono.gif nähäddå, i dag kl 14.38 kom det i min brevlåda. Såg att det tagit flera dagar från flouee)

Idag den 23 /12 kom kuvertet till mig så jag skickar vidare till Lillja efter Jul santa.gif

Ha en skön helg alla .

aldo
CITAT (aldo @ 23-12-2010, 16:52) *
Idag den 23 /12 kom kuvertet till mig så jag skickar vidare till Lillja efter Jul santa.gif

Ha en skön helg alla .

Gröna påsen är på väg till dig Lillja . yaay.gif
Wilmer
Jisses, snabbisar, nu ska jag leta fram de där fröerna jag inte fick med förra gången... Så spännande, en nyårspresent kanske santa.gif

CITAT (ingrid fuxwall @ 07-12-2010, 20:31) *
Eftersom det var ett så betydelsefullt kuvert kom brevbäraren och knackade på dörren - jag blev skräckslagen, ingen brukar knacka på dörren.

I morgon lägger jag det på brevlådan

giggle.gif

Kanske bäst vi låser vår brevlåda så ingen kommer och knycker värdeposten.
Lillja
Fröbrevet är på väg. La det på lådan igårkväll. Vet inte
hur snabb posten är men tror att Wilmer får det efter helgen.
Wilmer
Då kommer det nog efter helgen, jag väntar vid min låda kompiskram.gif
Wilmer
Nu har de kommit till mig smiley_small_hug.gif kom hem sent, men nu har jag googlat, får fixa i ordning mera i morgon och lägger på lådan onsdag. (Bor ju på landet, annars hade de åkt på lådan tidigare).
Irene_L
Åhhh vad kul!! Det är ju jag som står på tur!! yahoo.gif
Wilmer
Nu är de på väg tummenupp.gif
Malvia

Det närmar sig. rolleyes.gif

Med lite tur kanske jag har dem till nästa helg. flirting.gif

Irene_L
Idag kom kuveret till mig! yahoo.gif Jag hittade en hel del och la i nya fröpåsar! Nu är det iväg skickat till nästa på listan!!
Peztis
Hur går det i den här tråden då?
Crazy4Flowers
Hit har det inte kommit något kuvert.
Malvia

OJ, Joulanta har inte skrivit nåt här hittils, kanske Margith har koll?

Kedjan får inte stanna upp!
joulanta
Har skickat brevet med en hel del fröer så jag hoppas att det har kommit fram till nästa frö galning. angel_not.gif
Peztis
Ja här är vi många galningar! crazy.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Peztis @ 22-01-2011, 22:37) *
Ja här är vi många galningar! crazy.gif

Den ene värre än den tidigare
Crazy4Flowers
Jag har påsen nu kollar igenom och skickar så fort som möjligt yahoo.gif
Crazy4Flowers
Fröna är ivägskickade borde vara hos nästa imorgon, jag har lagt i etiketter så man kan klistra över med sin adress och nästas.
Malvia

Tack, påsen låg i lådan när jag kom hem nu!

Får jag lördagen på mig så lovar jag att nästa bör ha brevet på måndag.

Så spännande det ska bli!!
Malvia

Jaha, då la jag fröna på lådan idag, så Ywonne ska ha dom imorgon om posten sköter sig.

LundaKarin
Idag kommer fröerna till mig. Så mycket fint! Hade behövt en större köksbänk... Skickar dem vidare i eftermiddag så förhoppningsvis har du dem imorgon Margith.

/Karin

Margith
Ja, kuvertet kom igår.
thanks.gif till er alla som hjälpt till att byta ut innehållet i kuvertet.

Nu väntar vi bara på kedja 1, så börjar 3:e varvet.
Peztis
OJ! Men det är några kvar på den kedjan så det dröjer nog lite...

MEN VAD ROLIGT!
Peztis
Antar att det fanns en del skoj att klämma på i det här kuvertet med!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon