Full version: Irisknlar/lkar
torkil
Har varit i USA och inspirerad av artikel om amerikanska irisar som jag lst nyligen kpte jag lite knlar och lkar dr. Det var knlar med rottrdar och avklippta torra blad och s 2 psar med lkar. De frstnmnda skulle vara "bearded" allts med "skgg" Undrar nu nr jag ska plantera ?. I artikeln str det att man ska gra det "efter blomning" och d blir det ju fel om jag stter dom nu till vren. Tnker att jag mste gra det ialla fall och att de kanske inte blommar den kommande sommaren ? Gav bort ngra till en bekant och hon tnkte stta sina nu inomhus, kallt, fr att stta ut sedan.
Undrar ocks ver det hr med att de i psarna r lkar, ser ut som tulpanlkar, de skulle va utan "skgg", r det helt annan sort/familj. ?
Hoppas ngon kan hjlpa mig, tnkte annar stta ngra nu inne som min bekant freslog och stta resten ute till vren. Tror jag vet annars hur och var jag ska plantera, vet att de (knlarna i alla fall) ska ligga lngs med jordytan ytligt.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon