Full version: bröllopsdag
Eva i Skåne
Återigen har min mamma överraskat mig/oss. Jag fick ett sms från henne i middags där det stod "Grattis på bröllopsdagen". Ojoj, så många gånger liknande hänt. Hon har kommit med blommor på jämna dagar osv och vi har stått där som frågetecken confused.gif

Dock mindes vi när det var silver och gjorde en liten tripp till Tyskland. kiss.gif

Vet inte varför vi jämt glömmer. Kanske är det för att man har så mycket inför julen att tänka på.
Aqvakul
Jag har glömt vår bröllopsdag en gång på 34 ggr och då var jag bortrest på en intressant trädgårdskurs...
Skruttis
Både maken och jag kommer ihåg. wub.gif
Peztis
Nja... har ju bara varit gift i snart 1,5 år så näää, vi glömde det inte i somras. smile.gif
Dessutom så är bröllopsdagen på min namnsdag och är även den dag som vi träffades på för 22 år sedan.
Och förlovningsdagen borde också vara lätt för min man att komma ihåg eftersom det är på min fördelsedag.

Kanske bör tillägga att jag sällan glömmer födelsedagar och liknande medan min man har teflonminne i det avseendet.

Och grattis på er bröllopsdag! blomma.gif
Eva i Skåne
CITAT (Peztis @ 08-12-2010, 16:32) *
Och grattis på er bröllopsdag! blomma.gif

thanks.gif
titti49zon6
Grattis, hur många år har ni varit gifta?
Måste komma ihåg att vi firar 40 årig bröllopsdag den 23 januari...hihi, får lov att börja påminna gubben i tid för det är sådant som han inte kommer ihåg. Han kommer bara ihåg när jag fyller år, barnen och barnbarnen får jag komma ihåg flirting.gif
Meriona
När jag var gift så kom jag såklart ihåg dagen, vi åkte alltid och besökte NordensArk för att fira, inga blomkvastar eller sånt för oss.
netha
Tror inte att vi glömt den någon av 45 ... men däremot firar vi inte varje år ... menar med blommor och presenter och så.

Grattis till er Eva! blomma.gif

xlxl67
CITAT (Aqvakul @ 08-12-2010, 16:23) *
Jag har glömt vår bröllopsdag en gång på 34 ggr och då var jag bortrest på en intressant trädgårdskurs...

Du är på rätt forum ivf kan man konstatera biggrin.gif
Tikka
Grattis på bröllopsdagen smile.gif

Vi kommer ihåg vår för vi fyller år dagarna innan båda två o så gifte sig victoria o daniel dagen efter oss i datumväg....fast vi firade 5 år iår som gifta...men varit tillsammans 16 år smile.gif

Var gifte ni er? Vi gifte oss ute på Vinga.
Överbölingen
Vi firade vår 40:e bröllopsdag på en tur till Estland. Vid en middag vi åt på ett gammalt "Hansaställe" på kvällen så visade det sig att paret bredvid oss hade samma år och dag som bröllopsdag. Fast de hade inte haft en tanke på det! Glömma det? Helt omöjligt. Det är Norges nationaldag, svärdotterna födelsedag och! Syttonde maj!!!
Eva-Helene
Nä, jag har inte hunnit glömma den än - gifte mig i somras giggle.gif Med Honom wub.gif Bra att man hittar rätt karl nån gång smile.gif Iaf, datumet lär inte vara svårt att komma ihåg, för det var på årsdagen av hans frieri, som vi senare upptäckte var samma datum som vi först pratades vid happy.gif

Har iof varit gift förut, den bröllopsdagen brukade jag komma ihåg...men maken gjorde det inte. Han blev alltid så förvånad när jag dukade fram efterrätt "en vanlig vardag". rolleyes.gif Gissa om han fick "äta upp" det devil.gif
omk
Vi har en "knepig" bröllopsdag, så till vida att det är en fullkomligt totalt "glömbar" dag i mitten av oktober. Ingenting att referera till.

Bröllopsresan gick till Amsterdam och de första 8-10 åren gjorde vi en liten resa nånstans; Mölle, Malta, London, Tanumshede, Trelleborg ...
Men de sista 7-8 åren har det varit så mycket med allting annat, att vi inte ens kommit ihåg att/när det ÄR bröllopsdag, tyvärr ...

Dock kommer jag MKT VÄL ihåg själva bröllopet. Vilken pärs !
Det kom en man från kommunen och vigde oss i vår dåvarande trädgård. Svåger och svägerska var vittnen. Svägerskan tog en massa kort, MEN blixten gick sönder, så det enda vi egentligen har ett bra kort på, är en liten bukett med blommor ... Alla andra är "något mörka" om man säger så ...
Sen åt vi havskräftor och drack bubbelvatten. Svägerskan fick en dålig kräfta (?) och blev magsjuk på natten. Spring, spring, toabesök natten lång ...

MEN, jag blev makens fru och är hans fortfarande .... wub.gif
Klint
Är ju inte gift (än?) men förlovad vi förlovade oss den 23/6 det var en midsommardag och sen visste vi inte riktigt om vi skulle fira på datumet eller dagen jag har fått blommor på midsommardagen men sen har det varit annat på gång.Vi "firar" lite då och då istället wub.gif
theseraphim
Min och min rus bröllopsdag kommer jag allt fortfarande ihåg och jag brukar se till att ordna med present och att vi gör något romantiskt varje år på dagen tex restaurang eller grillkväll i naturen osv.
malcolm
Jag gifte mig den 9:e september -86 och lät döpa äldsta dottern samtidigt, -97 drabbades hustrun av svår sjukdom och det blev skilsmässa så småningom. Lever fortfarande som singel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon