ElisabetO
Jag beställde flera stycken i fjol, en och annan överlevde inte vintern som var......och de flesta av resterande var inte alls vad jag beställde. Endast två rugosor samt en Iceberg blev rätt.

Under sommaren har jag försökt komma på vilka sorter jag har fått och har konstaterat att jag åtminstonde fått 2 st Winchester Cathedral istället för Ispahan och Louse Bougnet.

Är det någon som kommer ihåg vilka Austinrosor som var med? Det verkar mestadels vara det jag har fått istället för det jag beställde.....Ni må tro att de har blivit nergrävda på fel ställen, hade planerat en del grupper och upp kommer alla möjliga andra sorter i varierande färg, växtsätt och höjd.....håhåjaja, det blir sällan som man tänkt sig så till våren blir det till att flytta på dem.
renate
Jag beställde:
Frühlingsduft
Hippolyte
Sbastian Kneipp.
Frühlingsduft överlevde men blommade inte förra sommaren,om det nu är Frühlingsduft.
Sebastian Kneipp dog,grävde upp den.
Hippolyte var var fel,vad jag fick har jag ingen aning,men denrosen blommade och är jättefin,men helt fel placerat.Ska flytta den till våren.
I år hade Odla inga rosor och lika bra är det.det blev för många fellevreringar.Jag köpte en Cardinal de Richelieu för nåt år sedan,det är en Alchymist upptäckte jag i somras.Nu ja ibland kan det blir fel,men inte så mycket.Här kommer den sk Hippolyte.

[attachment=56749:2010_07_...__Large_.JPG]
[attachment=56750:2010_07_...__Large_.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon