Full version: Engelska trädgårdar
Nettan8
Ohh vad det är underbart o sitta o titta på detta ljuvliga program såhär på fredagskvällen,, Visst får man en känsla av att våren börja närma sig?? yes.gif
Aqvakul
CITAT (Nettan8 @ 10-12-2010, 21:52) *
Ohh vad det är underbart o sitta o titta på detta ljuvliga program såhär på fredagskvällen,, Visst får man en känsla av att våren börja närma sig?? yes.gif

Jo, visst är det härligt..

(försöker bortse från att alla är så tävlingsinriktade..)
Piccante
gillar det programmet smile.gif
sqrulan
Ähh!? Jag tycker inte att man får se och lära sig nåt...bara se hur dom "vinner"..m.m..
Jag vill ha ett RIKTIG
T" trädgårdsprogram på tv då unga personer får en känsla och lust! =0)

Tog bort ett "m" o lärde mej stava personer???;/ (piffiall)
Alexander-VG-zon3
CITAT (sqrulan @ 10-12-2010, 22:07) *
Ähh!? Jag tycker inte att man får se och lära sig nåt...bara se hur dom "vinner"..m.m..
Jag vill ha ett RIKTIG
T" trädgårdsprogram på tv då unga personer får en känsla och lust! =0)

inspiration får jag ibland av massor och det är det jag gillar med dessa program också är det roligt att se olika stilar och vad folk skapar, plus har dom (för mig) lite exotiskare och roligare växter än vad som visas i svenska trädgårdsprogram. svenska trädgårdsprogram tycker jag passar mer som ''bakgrundsljud/tidsfördriv'', lär mig nåt nej, inspiration inte mycket.
sqrulan
Men det går ju så fort då dom sveper över med kameran så man minns inte ens vad man har sett????
Alexander-VG-zon3
CITAT (sqrulan @ 10-12-2010, 22:25) *
Men det går ju så fort då dom sveper över med kameran så man minns inte ens vad man har sett????

jo men det tycker jag alla program går snabbt fram, men jag minns vad jag såg idag.

månvalvet (hette det väl?) var jätte snyggt. och hennes köksträdgård var vacker. dock gillade jag inte hennes ''medelhavshörna'' jag såg inte medelhavet där med nyzeeländska/australienska växter. det är en bit ifrån geografiskt.

den andres krukträdgård var fina växter och annorlunda med en trädgård som var mycket fokuserat på krukor (så som jag själv har det). dock gillade jag inte gruset (tyckte det blev för mycket gult och sådär överallt med teglet och ljusa alunrot). gillade dock hennes stora Fatsia japonica och Eukalyptusträd som var planterade i marken.

det är lite av vad jag mins. sedan är det väl inte alltid i varje avsnitt man gillar trädgårdarna. som med trädgården vid kusten som var en minnesplats för hennes son, fin tanke men jag gillade inte alls trädgården med plastgräs.

men allmänt gillar jag denna typen av program.
blomkronan
Nu missa jag ett trädgårdsprogram igen!!!Men... jag börjar bli så sugen på att åka till ett "trädgådsprogram" själv... någon som ar lust att hägna med??
Krolliljan
Nog tycker jag att jag kan få inspiration av programmet.
Missar aldrig ett avsnitt.
I och för sig finns inte mycket att völja på.
Jag saknar Koloniföreningen Iris. giggle.gif
Miamamma
CITAT (Krolliljan @ 25-12-2010, 08:15) *
Nog tycker jag att jag kan få inspiration av programmet.
Missar aldrig ett avsnitt.
I och för sig finns inte mycket att völja på.
Jag saknar Koloniföreningen Iris. giggle.gif

Gröna rum!
smuleborg
Gröna rum, ja!

CBS gardener (eller vad det nu heter) är också sevärt. Goda vännen skickar inspelade "serier", här har vi skogs-TV.
sqrulan
Menar du kanske BBC Gardener? Jag såg tidigare de programmen på BBC Prime fast det du ser är kanske nåt annat?
Det är såå trist att det är så sällan något om trädgård på tv, nu har det varit två storhelger och inget har jag sett!
Finns det nåt kul som man kan se via internet?
smuleborg
Ja visst menar jag BBC Gardener...
malcolm
Engelska trädgårdar finns att se här:

http://svtplay.se/t/104829/engelska_tradgardar
gnon49
Engelska trädgårdar är just "engelska trädgårdar". Därför är dom så intressanta tycker jag. Ofta lite gammalmodiga i all sin prakt. Det gillar jag. Charmiga murar, växthus o andra lösningar som jag tycker vi delvis saknar. Good old england.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon