Hur gör ni? Det är skit svårt... Jag sitter uppe för jag vill vara vaken då hon kommer hem, men sen ringer hon och säger att hon sover "borta" jag vet att hon fyller 17 om tre veckor SHIT jag har bara ett år kvar... (Då jag får bestämma...)
HUR klarade ni av att släppa greppet??
Platinum
11-12-2010, 01:24
Det är väl bara bra att hon ringer och säger till om hon sover borta, då borde du kunna slappna av?
Själv är jag styvmamma till en 16-åring, som mer eller mindre flyttat hem till sin pojkvän (som bor hemma hos sina föräldrar fortfarande bör väl tilläggas då de är jämnåriga). Vi har bestämt så att ring när du åker hem från skolan så vi vet om du kommer hem till oss, åker hem till pojkvännen, går på stan med kompis eller träffar mamma. Hon ringer alltid och talar om att nu sitter jag på bussen och hoppar av hemma eller där. Dör batteriet och hon inte kan göra det, så ringer "svärmor" upp när hon kommit dit.
Jag känner mig faktiskt lugnare nu då hon bor hos pojkvännen mer eller mindre, än när hon fick åka som hon ville mellan mamma och pappa.
blomkronan
11-12-2010, 09:00
Jo då jag känner mig lugn Det är bara det att man måste inse att hon börjar bli stor... Jag ville bara bolla lite tankar med er... Jag litar på henne... hon gör inget "dumt" Men det är bara grejen att hon har blivit såååå stor som bekymrar mig, tiden har ju gått så fort
Anki på Öland
11-12-2010, 09:26
Det är väl alldeles underbart..... att hon är snart vuxen, du litar på henne och hon har så bra relation till dig att hon ringer och talar om vad hon gör! Det är inte alla förunnat!! Njut av det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.