Wild Fox, av Georg Ruf, Tyskland en ny rugosa ros här i våras, blir en buske ca 1.20
Så här mörk är knoppen. Vi var ett rosgäng på AOT som köpte Rugosa rosor från Tyskland i våras. Jag fick bara ett par blommaor av denna i sommar.
renate
11-12-2010, 18:32
Vilken vacker ros.
Iren
11-12-2010, 19:50
Den var vacker!! Hur mycket kom själva busken igång att växa under säsongen? Tänkte att om den inte hann blomma så mycket så kanske den växte bra eller... Gillar Rugosorna, ska nog satsa på fler av dom eftersom jag har sandig jord o ganska torrt i och med det....
susehn
11-12-2010, 20:27
Oj Kajsa, vad ditt exemplar var fint! Jag tyckte också att blommorna var jättefina, men de slog ut samtidigt som regnet hittade hit och de blev bruna i kronbladen och vissa knoppar slog inte ut alls! Sen tog den paus och så när den igen var i full knopp slog frosten till.......annars nöjd med Wildrugosorna!
Kajsa
13-12-2010, 14:57
en var vacker!! Hur mycket kom själva busken igång att växa under säsongen? Tänkte att om den inte hann blomma så mycket så kanske den växte bra eller... Gillar Rugosorna, ska nog satsa på fler av dom eftersom jag har sandig jord o ganska torrt i och med det.... [/quote]
Den blev ca 80 - 1 m under sommaren, vi får se hur den klarar vintern ? Rugosa rosorna är stora favoriter här.
modd1994
16-12-2010, 19:15
vart köpte du rosen, vilket företag i tyskland sålde den. jag har försök hittat den på internet men har inte hittan nån som säljer den.
Kajsa
16-12-2010, 21:37
Här www.rosenschule.dk i Tyskland, dom sålde en serie med Wild Rugosa rosor 7 st olika. Jag tog också Wild Mountain, finns i mitt album/Rugosa rosor Har deras sida på mina favoriter och då är det denna adress, där man kan se rosorna www.roseschule.de/server_rosenschule-katalog.pdf man fick scrolla långt ner för att hitta dom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.