Peztis
Upptäckte precis att det finns ännu en trädgårdstidning jag inte visste fanns: Hemträdgården.
http://www.tradgard.org/tidningen/smakprov.html

Någon som prenumererar på den och kan säga om den är bra eller dålig, helt enkelt om den är värd pengarna?
Prenumererar ju redan på Allt om Trädgård, Allers Trädgård och Natur och Trädgård så det blir kanske lite för mycket med en till... I alla fall tycker nog resten av familjen det. biggrin.gif
Är den lik någon av de andra eller kompletterar den de andra?
vanjalarsa
Tidningen HEmträdgården får man om man är medlem i en trädgårdsförening. Antingen en lokal sådan eller i riksförbundet.( Eller båda naturligtvis.) Jag har haft den sedan 80 talet. Är väldigt nöjd med den. Den känns mer seriös och är inte full med reklam.
Rekommenderas varmt.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (vanjalarsa @ 12-12-2010, 19:11) *
Tidningen HEmträdgården får man om man är medlem i en trädgårdsförening. Antingen en lokal sådan eller i riksförbundet.( Eller båda naturligtvis.) Jag har haft den sedan 80 talet. Är väldigt nöjd med den. Den känns mer seriös och är inte full med reklam.
Rekommenderas varmt.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif

Instämmer! Jag har haft den i ca 30 år som medlem i Skånska trädgårdsföreningen och tycker bara den blir bättre och bättre. Har provat de flesta trädgårdstidningar som funnits, men har nu fastnat för Hemtrådgården och Natur och Trädgård.
Peztis
Ajdå...

biggrin.gif
Eva 33c
Att bli medlem kostar 275 kr och då får man 6 nr av tidningen, så visst kan man bli medlem bara för den. Den har blivit bättre och bättre med åren tycker jag. Innehåller ofta lite "djupare" artiklar än Allt om Trädgård tex. Gillar den jättemycket.
Svensk Trädgård
Helen i Piteå Zon 5
Jag gick faktiskt med som medlem bara för någon dag sedan. Väntar med spänning på första tidningen yes.gif
Fågelvägen
Jag tycker precis som Eva 33c! En bra tidning med proffsigt skrivna och intressanta artiklar. Inte så inriktad på "vad som är trendigt i trädgården just nu".
Medlemskapet innebär att man hör till en lokal förening som bjuder på inspirerande föredrag, trevliga trädgårdsutflykter och träffar med andra trädgårdsentusiaster.
tummenupp.gif
Ingrid Zon3
Den är bra! Inte riktigt på samma höga nivå som Natur & trädgård men på klar andra plats, tycker jag. Jag har sagt upp alla andra för jag tycker inte de ger så mycket längre, men de två blir kvar.

Dessutom ger medlemskapet rabatter i en hel del trädgårdsbutiker så det är väl värt pengarna. Och har man en aktiv lokalförening är det bara att slå till.
Överbölingen
Instämmer. Den är också bra.

Kolla också "Natur och Trädgård"! länk
Peztis
CITAT (Överbölingen @ 13-12-2010, 22:10) *
Instämmer. Den är också bra.

Kolla också "Natur och Trädgård"! länk

Fast den prenumererar jag ju redan på... smile.gif

Tack för alla inlägg. Får ta mig en funderare.
malarmaster
också finns ju sällskapet trädgårdsamatörerna för de riktigt bitna med den bästa trädgårdstidningen av alla.
finns lokala kretsar över hela sverige. ulf
malarmaster
också finns ju sällskapet trädgårdsamatörerna för de riktigt bitna med den bästa trädgårdstidningen av alla.
finns lokala kretsar över hela sverige. ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon