Aqvakul
Vad kan det varit? Min högst amatörmässiga gissning var att det kanske kunde vara en fiskgjuse...
Bengalow
Både ormvråk och fjällvråk har stora vita undersidor på vingarna. Eftersom det är i Skåne, och dom är vanliga här, så kanske det kan vara endera. Den senare ses ofta ryttlande
malcolm
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2010, 15:58) *
Vad kan det varit? Min högst amatörmässiga gissning var att det kanske kunde vara en fiskgjuse...

Såg du den efter en Waxholmsbåt? giggle.gif
sparvuggla
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2010, 15:58) *

Fiskgjuse kan du glömma den här årstiden.
Olle A
Jag tycker att det låter som en ung kungsörn.

Olle
Myosotis
Jag tänker också på kungsörn. Fiskgjusarna har flyttat för länge sen.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 15-12-2010, 13:59) *
Jag tänker också på kungsörn. Fiskgjusarna har flyttat för länge sen.

Tittat på lite bilder och är nu nästan 100 % säker på att det var en kungsörn jag såg - så roligt...
Bengalow
Det finns en koloni borta vid Skatteberga/Sö. Sandby...
Olle A
En koloni kungsörnar? confused.gif

Olle
Aqvakul
CITAT (Bengalow @ 15-12-2010, 14:35) *
Det finns en koloni borta vid Skatteberga/Sö. Sandby...

Min observation var ca 1 mil väster om S Sandby på väg 113 (Gårdstånga-Eslöv) mitt för Borlunda k:a..
Myosotis
CITAT (Olle A @ 15-12-2010, 15:06) *
En koloni kungsörnar? confused.gif

Olle

g.gif Ja, det skulle vara intressant att se...
Meriona
Grattis AQ, vad kul att se kungsörn! smile.gif Jag fick se havsörnar förra vintern och tyckte att det var märkvärdigt. Men Kungsörn - wow! yahoo.gif
Bengalow
Nåja, koloni och koloni, men det är ett par, och förra året fanns det flera flygga ungar. Man såg dom ofta när man passerade på "flygrakan" (en militär reservlandningsbana).
Wilmer
Så kul! Jag såg en av havsörnarna mumsa på en hare för en stund sedan när jag körde hem. Funderade på vad det var för djur på sidan av vägen tills den flög upp. Mäktigt stor! Men är det vanligt att de är nattaktiva, eller är de desperata?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon