Full version: Fröer är beställt
Kullatorpet
Nu har jag beställt mina första chilifröer. Kan knappgt bärga mej till att få peta ner dom,
sedan följa deras uppväxt smile.gif
Ena sorten är denna Jamaican Gold som ska vara en stark sort.
[attachment=56854:Jamaica_gold.jpg]
De andra 5 sorterna jag beställde finns att se & läsa på min blogg:
http://torpbloggen.blogspot.com/
VÄLKOMMEN !

elinh
kul! Varifrån beställde du?
Jag sådde några fröer 1 dec från fatalii.net. Två sega sorter som inte har kommit upp än, men de andra är ca 3-4 cm höga :-) Bara starka sorter... inte för att jag äter det själv, utan till sambon och hans chef :-D
PMK
Helt underbart med en blogg om en chiliodling! biggrin.gif GLAD!

Ska själv ge mig på min första chiliodling nu, första odling över huvud taget i princip och jag försöker verkligen gå in för det. Har själv beställt 4 olika sorter!

Egentligen nyfiken på ALLT. Jord, krukor, ljus, u name it!

Sparat bloggen under bokmärken nu iaf, skall följas! wink.gif
Kullatorpet
CITAT (PMK @ 18-12-2010, 21:40) *

Ska själv ge mig på min första chiliodling nu, första odling över huvud taget i princip och jag försöker verkligen gå in för det. Har själv beställt 4 olika sorter!

Kullatorpet
CITAT (PMK @ 18-12-2010, 21:40) *

elinh- fröerna bestälde jag på Impecta & Urban garden.
PMK- kul att du tittat in på min blogg. Nu är jag ju själv en rookie i odling. Har under senhöst/vinter fått växthuset klart. Så detta är mitt första försök med chiliodling. Skönt att inte vara själv med att vara nybörjare.
ge dej gärna till känna på min blogg med en liten hälsning.
PMK
Eftersom jag inte har nått av de konton man behöver för att skriva en kommentar så går inte det att ge mig tillkänna, tyvärr.. :/

Funderar STARKT på att starta en egen blogg när jag fått allt till min odling! Har inte den blekaste hur man får upp en blogg men det löser jag säkert! smile.gif Hade varit väldigt roligt!
blomkronan
CITAT (Kullatorpet @ 16-12-2010, 09:22) *
Nu har jag beställt mina första chilifröer. Kan knappgt bärga mej till att få peta ner dom,
sedan följa deras uppväxt smile.gif
Ena sorten är denna Jamaican Gold som ska vara en stark sort.
[attachment=56854:Jamaica_gold.jpg]
De andra 5 sorterna jag beställde finns att se & läsa på min blogg:
http://torpbloggen.blogspot.com/
VÄLKOMMEN !

Det ska bli kul och få se hur det växer i ditt fina växthus sen, Chili är ju en så tacksam växt, växer så det knakar smile.gif
Jag har oxå beställt några frön till giggle.gif

CITAT (PMK @ 19-12-2010, 19:30) *
Eftersom jag inte har nått av de konton man behöver för att skriva en kommentar så går inte det att ge mig tillkänna, tyvärr.. :/

Funderar STARKT på att starta en egen blogg när jag fått allt till min odling! Har inte den blekaste hur man får upp en blogg men det löser jag säkert! smile.gif Hade varit väldigt roligt!

Man kan lämna kommentar som anonym om bloggskaparen har "kryssat" i den funktionen... (har du gjort det kullatorpet?) blogga är kul och det är väldigt lätt att skapa en.
Alba
CITAT (PMK @ 19-12-2010, 19:30) *

Jag kan tipsa om Blogspot (blogger) - den är väldigt enkel . Det är bara att följa steg för steg. Det tar bara några minuter - sen är du klar att börja blogga.
Därefter kan du dekorera bloggen hur du vill men det är inte det första du behöver göra.

Ett tips är att i förväg tänka ut vad du vill att bloggen ska heta. Det namnet blir då även bloggens URL (adress).
elinh

Vilket fint torp du har!
Det ska bli kul att följa dina chilin.

Jag förstår att man vill ha feedback på det man lägger upp på nätet. På min sida har jag gjort det lätt för mig genom att lägga till en facebook-like-knapp. Då behöver man inte skriva något utan kan bara klicka på knappen och därmed mena "kul sida!" eller "fint!".

Här finns bilder på mina småttingar:
http://www.linh.se/?p=222
PMK
CITAT (Alba @ 21-12-2010, 13:59) *
Jag kan tipsa om Blogspot (blogger) - den är väldigt enkel . Det är bara att följa steg för steg. Det tar bara några minuter - sen är du klar att börja blogga.
Därefter kan du dekorera bloggen hur du vill men det är inte det första du behöver göra.

Ett tips är att i förväg tänka ut vad du vill att bloggen ska heta. Det namnet blir då även bloggens URL (adress).

Tack för tipset, skall kolla in några bloggar på Bloggers och se hur dem ser ut/testa att göra en.

Och namnet på bloggen har jag tänkt på hela dagen.. har några bra förslag faktiskt! wink.gif
Kullatorpet
CITAT (blomkronan @ 21-12-2010, 08:22) *
Det ska bli kul och få se hur det växer i ditt fina växthus sen, Chili är ju en så tacksam växt, växer så det knakar smile.gif
Jag har oxå beställt några frön till giggle.gif
Man kan lämna kommentar som anonym om bloggskaparen har "kryssat" i den funktionen... (har du gjort det kullatorpet?) blogga är kul och det är väldigt lätt att skapa en.

TACK ! Alltid lär man sej ngt nytt, nu kan även anonyma skriva i inläggen. thanks.gif
PMK
Sagt och gjort, gav mig till känna i din blogg nu när det gick, OCH har skapat mig egna! smile.gif

http://howigrowchili.blogspot.com/

TADAA! Kommer snart en update på ljuset jag köpt till odlingen idag osv! smile.gif Började även följa din blogg!
Kullatorpet
CITAT (PMK @ 26-12-2010, 16:28) *
Sagt och gjort, gav mig till känna i din blogg nu när det gick, OCH har skapat mig egna! smile.gif

http://howigrowchili.blogspot.com/

TADAA! Kommer snart en update på ljuset jag köpt till odlingen idag osv! smile.gif Började även följa din blogg!

Man blir alltid lika glad när man ser en ny följare på sin blogg. Speciellt när man inte hållt igång den så länge.
Ser fram emot att även följa dina chilis under uppväxten. Mina fröer ska sättas i jord idag.
kattis51
Jag har precis beställt ur Bakker katalogen det blev Lavendel, Bifftomat, Balsaminer och Bambi. Längtar efter att få gräva i jorden. w00t.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon