Full version: Rovfågel
Wilmer
Denna fågel har seglat förbi och satt vid fågelmaten häromdagen. Den är mindre än nötskrikan som satt bredvid. Vldigt vit-mörk streckig i teckningen under.. Vad kan det vara?

rovfågel.jpg

Meriona
Ingen aning vad det är, din gissning är säkert väldigt bra, men helt otroligt att kunna ta en bild så där! Grattis! bravo.gif tummenupp.gif
Olle A
Då skriver jag det här också: det är en sparvhök. Andra rovfåglar ses sällan i närheten av fågelbord. Visst är det en fin bild! tummenupp.gif

Olle
Bengalow
Jag tycker inte att det liknar en sparvhök på teckningen. Hur stor är den? Eftersom den flyger/jagar inne i buskage, så är det mer av en duvhöks beteende.
Vänta lite...jag tror jag ändrar mig! Det är ryggen man ser på fågeln...jag trodde det var framsidan, innan jag tittade efter en gång till. Håller nog med Olle A....ingen duvhök men sparvdito.
Wilmer
Tack för svar här med. Nu har den lyckats mumsa i sig vår rödhake -cry-.gif kunde den inte tagit någon av dussinfåglarna om man nu får vara sådan, hrm... Jag ska sätta upp kompostgaller längs brädorna så den inte har sådant flyg-spelrum så ger jag de små en liten chans att hinna undan bättre. Det är ju annars rena smörgåsbordet för sparvätaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon