Full version: Lucka 19
Kajsa
Constance Spry är så tuff så den blir en klätterros i zon 3 - 4

Rosen tål både min sandiga jord och klarar grannens stora björkar.
Förra vintern frös den hårt och jag passade då på att klippa ner hela rosen
och då får man inga blommor, blommar på gamla grenar en ggn

Doftar starkt, LÅG skriver körvel och myrra. Zon 4 ros, blir ca 3 m här.

Austinros från 1961
renate
Den är snyggt men jag har inte riktigt nappat på Austinrosor.Jag har bara en,Leander och den remontera så det gör inte så mycket när den fryser ner en bit.
svennis
Jättefin Kajsa!
Roligt du fick med den.
Tycker om den...Bästa Austinrosen..1 planta kan täcka en hel väg..o den blommar tidigt. biggrin.gif
Kajsa
CITAT (renate @ 19-12-2010, 18:33) *
Den är snyggt men jag har inte riktigt nappat på Austinrosor.Jag har bara en,Leander och den remontera så det gör inte så mycket när den fryser ner en bit.

renate, den har bara frusit en ggn under många år, förra vintern var inte lik något annat.
Vi får se hur det går efter denna ? Rosen växte upp raskt i sommar och är nu stor igen.
renate
CITAT (Kajsa @ 19-12-2010, 20:34) *
renate, den har bara frusit en ggn under många år, förra vintern var inte lik något annat.
Vi får se hur det går efter denna ? Rosen växte upp raskt i sommar och är nu stor igen.

Som det ser ut blir denna vinter ännu värre än förra men jag hoppas på mildare väder framöver.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon