Full version: Lucka 20
Ezereht
Alain Blanchard... lägger in den med en tanke på Kajsa som gillar prickiga rosor wink.gif

...också fotad på Wij.
Kajsa
Kanonbild ! Åh vad du är gullig ! Jo det är en pärla, köp den alla som inte har rosen, zon 5 ros.
Frisk, ja alltid frisk ! Många Gallica rosor får annars en hel del sjukdomar hos mig ! Min är lite större än LÅG skriver ca 1.5 m , fransk Gallica ros från 1839, stora blommor.
Blommar en ggn i juli, förra vintern for fram hårt även med Gallica rosorna så jag fick bara enstaka blommor i sommar.

Av denna buske har jag fått två rotskott strax intill.
Köpt hos Rosenposten

Detta rotskott blommade i sommar, jag låter dom vara kvar, jag tycker det är så sällan jag får rotskott av mina rosor, rosen är något alldeles extra !
Mimika
Vill ha, vill ha, vill ha. Jag har två fröplantor av denna ros, hoppas på dem. Men de beter sig lite underligt, blekbladiga och lite klena.. vi får se i sommar.
svennis
[quote name='Mimika' date='20-12-2010, 16:58' post='1338257']
Vill ha, vill ha, vill ha. Jag har två fröplantor av denna ros, hoppas på dem. Men de beter sig lite underligt, blekbladiga och lite klena.. vi får se i sommar.

Dina fröplantor blir ny rossort, kanske en cool.gif ännu bättre ros..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon