Full version: Kylan
Jan Lindgren
Hej!
Jag är lite nyfiken på hur alla som bara använder el framställt av vindkraft har det just nu. Det blåser dåligt i Sverige och aktuell produktion från vindkraften uppgår bara till 125Mw. Det måste rimligen vara mycket kallt och mörkt i många hem.
MVH
Jan Lindgren
gnon49
Ja några fler vintrar av den här kalibern så undrar jag om inte synen på kärnkraft svänger ordentligt åt det positiva hållet. Ljus o värme vill vi ju ha när det knäpper i knuten.
Lady Hamilton
Vi har inga problem kompiskram.gif men visst kan det bli en liten extra kostnad om det snart inte börjar blåsa lite mer. Den vindkraft vi köpt in oss på årsbasis. Visar det sig att det blåst för lite slutet på året ja då kan vi måsta betal en slant men oftast går vindkraftverken på överkapacitet och det överskottet får vi tillgodoräkna oss
Carl

Dom fryser! Man inte lita på vindkraft. Lika opålitlig som ett fruntimmer!
andersen
CITAT (Jan Lindgren @ 22-12-2010, 14:50) *
Hej!
Jag är lite nyfiken på hur alla som bara använder el framställt av vindkraft har det just nu. Det blåser dåligt i Sverige och aktuell produktion från vindkraften uppgår bara till 125Mw. Det måste rimligen vara mycket kallt och mörkt i många hem.
MVH
Jan Lindgren

Vet inte om det har blåst dåligt?om man skall lita på kvällstidningarnas rubriker, dom senaste dagarna så har det väl mest handlat om blåst och mycket snö.
malcolm
Jag har mycket svårt att se vindkraft som ett alternativ till traditionell elproduktion och betraktar det mer eller mindre som en lekstuga för forskare som vill exprimentera. Bra att det forskas iof. sig, kanske någon, någon gång kommer på nå´t genialiskt som gör att det går att producera TW med en mild sommarbris men jag tvivlar.
Bengalow
Vindkraft är väl lika bra som bottenfrusna sjöar med vattenkraft, eller som reparationsfähiga avställda kärnkraftverk. Jan Lindgren är en motståndare till extra energi - låt honom hållas med sina psalmer - han kommer att rädda världen när det brinner!! Han kommer att be oss stämma upp i "We shall overcome" när den tiden är inne.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon