Full version: Spår i snön
Whiskuchi
Jag upptäckte spår jag aldrig sett förr, de kom från under verandan och ut i trädgården. Mellanrummet mellan spåren är 20-30 cm.

och så här ser varje spårpar ut, avtrycken är ca 2 cm långa

Vem har gått/skuttat där?
Bengalow
Råtta...
Whiskuchi
Är det råtta? Jag tänkte på det men trodde det skulle synas släpmärken från svansen i snön då?
Jonny
CITAT (Whiskuchi @ 22-12-2010, 22:58) *
Är det råtta? Jag tänkte på det men trodde det skulle synas släpmärken från svansen i snön då?

Hermelin,lekatt,Vessla....kärt barn har många namn....En fantastisk musjägare...
Överbölingen
Håller med Jonny.
Whiskuchi
"Fantastisk musjägare" låter alldeles fantastiskt! yahoo.gif wub.gif Vi har haft en del sork i gräsmattan, jag kan ju alltid hoppas att hermelinen eller vad det är är sugen på lite sork också!
Whiskuchi
Inga släpmärken sa jag igår, idag var det nya spår - med släpmärken! Råttsvans? Byte?
Överbölingen
Och det bästa är att han mättar inte magen för stunden utan lägger upp förråd. Fru-melin är lika duktig.
Gossen Ruda
CITAT (Whiskuchi @ 23-12-2010, 13:58) *
Inga släpmärken sa jag igår, idag var det nya spår - med släpmärken! Råttsvans? Byte?

Förmodligen svansen. Byten bärs på tvären så det blir märken på sidorna av spåret.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon