Gunilla T
...är julen en fasa.

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamn...ticle8318473.ab
malcolm
Jag har aldrig varit med om att mina föräldrar druckit på jul och jag har aldrig gjort det för egen del heller, dessa få dagar som julen är borde man kunna hålla sig borta från alkohol. Även små mängder påverkar en människa och barn är hyperkänsliga mot annorlunda beteenden så de som säger att de kan hantera alkoholen är inte så oskyldiga som de tror.
andersen
CITAT (Gunilla T @ 23-12-2010, 16:29) *

Och då får man inte glömma att julen ändå är och borde vara barnens högtid, med tomten och julklappar. Men tyväär så sätter många vuxna sig själv i centrum den helgen, det var för ett tag sedan debbat om att inte vuxna skall dricka i barns närvarande, det tycker jag att så borde det vara, jag såg aldrig mina föräldrar fulla under min uppväxt, och det samma gäller min dotter hon har aldrig sett mej dricka alkohol.
Huggorm
Var själv delvis drabbad av det som barn, inte så illa som i artikeln dock. Tror det är en stor anledning till att jag helst inte firar jul nu när jag får välja själv
Åsa, mälardalen zon 2
Det är tyvärr många som köper väldigt mycket sprit inför långhelger ser jag, eftersom jag ju säljer till dem på bolaget, nu inför jul är det fullproppade matbutiks kundvagnar med alkohol och det är ju ganska många tusenlappar som försvinner där ur plånboken. Och de allra flesta som handlar så mycket alkohol ser ut som vanliga medelklass Svenssons.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon