Full version: Svensk deckare
malcolm
Har nyss sett "Morden i Sandhamn" på TV4/play, alla tre avsnitten på raken och tyckte det var sevärt så gillar du svenska deckare så finns möjligheten i några dagar till. tummenupp.gif
renate
Såg den på tv,BRA!
Eva i Skåne
Jag följde den också på tv och gillade den. JAg tycker svenska deckare allmänt håller hög klass.
Igår kväll och kvällen innan har vi tittat på "den fördömde" med Rolf Lassgård. Starten var lite rörig, men sen blev den riktigt bra, speciellt avsnittet igår.
theseraphim
Morden i Sandhamn var väl OK även om vissa skådisar var riktigt usla men tänkte ni på felet på slutet när kvinnan blev inlåst i fyren....

Kvinna blir inlåst i fyren och ute på havet är det kvavlugnt och spegelblant så långt ögat kan nå, polisen är samtidigt på väg ut men åker genom halv storm och dis, kommer till ön i skymmning och det är kvav lugnt igen och dimman försvann... De hittar inget utan åker tillbaka in till hamnen och nu är det becksvart och polisen lämpar av den äkta mannen och sin kollega och sitter o deppar en liten stund för att helt plötsligt se röken från fyren i fullt gryningsljus(solen måtte gått upp snabbt:-) och åker den lilla biten ut o räddar kvinnan och åker tillbaka till hamnen varpå det är mörkt igen....Hur lång tid spenderade de ute i båten Egentligen???? 48 timmar eller för det var ju skymning, gryning, dag, natt osv om vart annat;-) Kontinuetetsfel av den mest uppenbara sorten måste jag då säga och jag är verkligen ingen nitpicker men där vart det lite uppenbart att någon missat att kolla manus:-)
malcolm
Reagerade också på det där med fyren, vad tusan var det som brann egentligen och hur kunde de missa en sådan eldsvåda i det första skedet. Verkade ligga rätt nära fastlandet dessutom men det är ju precis som det brukar vara, allt för spänningen men skall man haka upp sig på alla detaljer missar man nöjet med att se en film eller en deckare.
omk
Jag tyckte inte den var speciellt bra, visst det var vackra omgivningar och så, men en hel del viktiga frågor poppade upp angående handlingen och DEN är väl egentligen det viktigaste i en deckare ?
Oavsett hoppen mellan sol och moln, gryning och kväll, dag och natt ...

Allans (?) skelett hittades i ett värn. Vem tog honom dit ? Och hur dog han ? Mord ? Av vem ? Signe ?
Varför, isåfall, dödade Signe Allan ? För att han varit otrogen ? Pengar ?
Varför trodde Kicki att hon skulle få ärva ? HENNES pappa var väl inte Allan ?
Varför åkte Signe ut till skäret med fyren som senare brann ? UTAN hunden, men MED Nora, som dessutom frågade själv om hon fick följa med. Signe visste ju inte att Nora skulle komma på henne, då när de åkte ? Och om hon hade tänkt ta sitt liv redan INNAN hon åkte, varför ta med Nora ?

Och sist, men inte minst; KAN öht ett skärgårdshus (i gott skick) vara till salu i x antal år UTAN att bli sålt ?? confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon