Full version: Pedagogiska leksaker
sommarhumla
Undrar om någon har något bra tips på leksaker till en liten tjej som är på god väg mot sitt första levnadsår. Mamman vill helst att dottern ska få pedagogiska leksaker, men för mig som är totalt lost på leksaker och speciellt vilka som är pedagogiska. vänder mig nu till er och undrar stillsamt...någon som har något tips? Det får ju gärna vara en leksak som räcker ett tag också....
Meriona
Allt som är utvecklande. I den åldern du nämner så finns det nog mest sådant tycker jag? Sån där låda med olika formade hål att stoppa i dito klossar i, det älskade min son. Men kanske är din mottagare lite liten än, men det är bättre att köpa i förväg, så kan föräldrarna ta fram den när de tycker att det passar.
sommarhumla
CITAT (Meriona @ 27-12-2010, 18:09) *
Allt som är utvecklande. I den åldern du nämner så finns det nog mest sådant tycker jag? Sån där låda med olika formade hål att stoppa i dito klossar i, det älskade min son. Men kanske är din mottagare lite liten än, men det är bättre att köpa i förväg, så kan föräldrarna ta fram den när de tycker att det passar.

Men vilken smart ide, hade inte en tanke på de där lådorna...ja hon kanske är lite för liten än, men man vet ju aldrig hon kanske greppar tanken med klossarna snabbare än kvickt...Tack Meriona!!
Anma
Massor med pedagogiska leksaker här.
Meriona
Så lite så. Du får säkert snart fler braiga svar. yes.gif
malcolm
Rekommenderar Brio träleksaker, inget går upp mot gamla hederliga träklotsar.
sommarhumla
CITAT (Meriona @ 27-12-2010, 18:22) *
Så lite så. Du får säkert snart fler braiga svar. yes.gif

Jaa, det är ju för att ni är så braiga allesammans!!! yahoo.gif

Och tack så mycket Anma för länken..nu kan jag verkligen frossa i leksaker...superkul!!!! tummenupp.gif
Peztis
Jag vet att jag köpte som små "muggar" man kan trava ovanpå varandra till ett torn - och välta! Muggarna var i plast så man kan äve använda dem i badet att ösa emellan.

Annars så är det ju faktiskt så att barnen inte bryr sig vad de får - mkartongen är i alla fall roligast! Jag bad min bror köpa vanliga plastbaljor, de som rymmer 2-3 liter och som man har och vispar i i köket) och de har sonen haft väldigt skoj med. Nu när han är 6 använder han dem fortfarande när han badar.

Så två-tre vispbaljor, en plastvisp eller två - det är mitt tips och dessutom är det kul att vara med i köket när mamma eller pappa lagar mat och få göra likadant!
sommarhumla
CITAT (Peztis @ 27-12-2010, 18:32) *
Jag vet att jag köpte som små "muggar" man kan trava ovanpå varandra till ett torn - och välta! Muggarna var i plast så man kan äve använda dem i badet att ösa emellan.

Annars så är det ju faktiskt så att barnen inte bryr sig vad de får - mkartongen är i alla fall roligast! Jag bad min bror köpa vanliga plastbaljor, de som rymmer 2-3 liter och som man har och vispar i i köket) och de har sonen haft väldigt skoj med. Nu när han är 6 använder han dem fortfarande när han badar.

Så två-tre vispbaljor, en plastvisp eller två - det är mitt tips och dessutom är det kul att vara med i köket när mamma eller pappa lagar mat och få göra likadant!

Hehe, jo skvätta vatten och slå i kastrullock är ju superkul...ibland är det ju så klart det enklaste som blir det roligaste för de små sötnosarna...
Aqvakul
CITAT (Peztis @ 27-12-2010, 18:32) *

tummenupp.gif
vildvittra
jag kan slå ett slag för boken
Max böckerna är toppen och inte tal om pekböcker!!!!!
det om inte något är pedagogiskt då det utvecklar språket.... biggrin.gif

tror det är svårt att köpa "pedagogiska leksaker" för graden av pedagogik sitter snarare hos föräldern som kan se varje situation som ett tillfälle för lärande smile.gif)))
sommarhumla
Ja böcker är ju också en ide, man stirrar sig blind på leksaker men böcker är ju också lärande i allra högsta grad...Tack vildvittra!!!
vildvittra
vassego smile.gif kul att jag kunde hjälpa!
netha
Barnbarnet 15 mån fick Brio Tax i trä ... det var den bästa julklappen för henne. Hon går o drar den varje dag ... barn i den åldern älskar allt de kan dra i snöre.
Vi har en Brio trävagn med dragsnöre från 70 - 80 talet, den har fyra cylindrar i olika storlekar/frärger som passar i vagnen ... likaså en Brio anka i trä med dragsnöre.
De har varit de käraste leksakerna för våra barn och barnbarn från strax innan de lärt sig gå till två_treårsålder
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon