Full version: Se upp för Schenker!
Margith
I vår familj har vi handlat det mesta under väldigt många år via internet.
Vi har aldrig haft några problem.

Tills nu....
Vi köper en julklapp till sonen och får en avi att paketet finns att hämta den 22/12.
Samma dag får vi en avi där det står att paketet har fellevererats och att vi ska invänta en ny avi.

Den 23/12 och den 24/12 kan utlämningsstället inte ge någon som helst information om var paketet är, Schenker har stängt.

När jag hämtade in posten idag och såg att nån ny avi inte fanns i brevlådan skickade vi ett (inte helt vänligt) mail till Schenker.

Det här är svaret:

"Hej,
Det verkar att Schenker levererad till felombud och imblevererar paket som ska bli hos ditt postombud på onsdag denna vecka…
Vi beklagar för inträffande…
Med vänliga hälsningar
XX"

Ja men snälla....
Inte nog med att jag fick läsa mailet 3 ggr innan jag förstod vad som eventuellt menades, ska jag behöva vänta 1 vecka på att Schenker funderar ut vilket utlämningsställe som är det rätta?

Förlåt om du som läser det här jobbar på Schenker. Det är inte ditt fel, men tyvärr tycker jag att det här är under all kritik.

Jag kommer aldrig någonsin att köpa något från en firma som levererar via Schenker angry.gif

Huggorm
På mitt gamla jobba anlitade vi schenker för leveranserna, och det fungerade felfritt. Men jag beställde lite grejer privat en annan gång, och efter leverans insåg jag att det packats i två separata lådor, och att bara den ena lämnats ut. Hur går man till väga då, jag hade ju skrivit under att jag fått min leverans och kunde inte i efterhand styrka att något saknades . Men ett par dagar senare, medan jag fortfarande funderade på hur jag skulle göra, så hörde dom av sig och bad om ursäkt, och kom ut med det saknade paketet.
Meriona
Jag tror att du haft riktigt otur i kombination med julstress hos Schenker. Jag har skickat och mottagit åtskilliga paket de senaste åren (sedan jag upptäckte finessen med Tradera), jag väljer ALLTID Schenker om det bara är möjligt, just för att det alltid funkar så bra. Mycket bättre än DHL och Posten.

Men tråkigt när det händer, självklart!
Anma
Jag har sålt och köpt massor på tradera och väljer schenker framför posten som är hutlöst dyra. Man får räkna med att det tar ca 5 dagar innan paketet kommer fram, men det vet man ju innan.
Det är trist att det blir fel, och än sämre att mailsvararen inte verkar kunna svenska, men i det stora hela funkar scenker bra.
DHL är bättre ändå, men de utnyttjar jag bara när de har kampanjer på tradera.
Posten är svindyr och inte ett dugg mer pålitlig.
Huggorm
Jag brukade anlita bussgods på den tiden då jag försörjde mig på traderahandel. Men nuförtiden verkar ingen välja dom längre?
Meriona
Tycker du verkligen att de är bättre Anma, jag blir galen på att man måste använda deras eget emballage. ?
Anma
CITAT (Meriona @ 27-12-2010, 17:03) *
Tycker du verkligen att de är bättre Anma, jag blir galen på att man måste använda deras eget emballage. ?

Jag upplever att det är skönt att de har sina egna emballage. Vår paketlämningsställe har en egen hörna där man kan slå in sina grejer hos dem. Så ja, det har funkat bra, och jag har inte sett att det varit något problem. Tvärt om, har det varit skönt att slippa leta efter passande förpackning, har ju inte plats för sånt hemma i min etta.
Men visst kan jag se att det kan vara ett problem för andra att man inte kan använda egna kartonger och påsar.

CITAT (Huggorm @ 27-12-2010, 17:03) *
Jag brukade anlita bussgods på den tiden då jag försörjde mig på traderahandel. Men nuförtiden verkar ingen välja dom längre?

Till större grejer bara använder jag dem. Sålde reglaget till vår stulna hondamotor på blocket och då använde vi bussgods.
Alba
CITAT (Margith @ 27-12-2010, 16:50) *
I vår familj har vi handlat det mesta under väldigt många år via internet.
Vi har aldrig haft några problem.

Tills nu....
Vi köper en julklapp till sonen och får en avi att paketet finns att hämta den 22/12.
Samma dag får vi en avi där det står att paketet har fellevererats och att vi ska invänta en ny avi.

Den 23/12 och den 24/12 kan utlämningsstället inte ge någon som helst information om var paketet är, Schenker har stängt.

När jag hämtade in posten idag och såg att nån ny avi inte fanns i brevlådan skickade vi ett (inte helt vänligt) mail till Schenker.

Det här är svaret:

"Hej,
Det verkar att Schenker levererad till felombud och imblevererar paket som ska bli hos ditt postombud på onsdag denna vecka…
Vi beklagar för inträffande…
Med vänliga hälsningar
XX"

Ja men snälla....
Inte nog med att jag fick läsa mailet 3 ggr innan jag förstod vad som eventuellt menades, ska jag behöva vänta 1 vecka på att Schenker funderar ut vilket utlämningsställe som är det rätta?

Förlåt om du som läser det här jobbar på Schenker. Det är inte ditt fel, men tyvärr tycker jag att det här är under all kritik.

Jag kommer aldrig någonsin att köpa något från en firma som levererar via Schenker angry.gif

Jag har drabbats av samma sak 2 gånger - men då var det inte Schenker. Det var också sorterat till fel utlämningsställe de gångerna. Ena gången var det en julklapp men jag hade turen att de hittade paketet innan jul.

Om du betalat frakten tror jag du kan få tillbaka den pga uppenbar försummelse från deras sida.
Meriona
CITAT (Anma @ 27-12-2010, 17:12) *
Till större grejer bara använder jag dem. Sålde reglaget till vår stulna hondamotor på blocket och då använde vi bussgods.

Smart att stjäla en motor utan reglage... confused.gif Fullt ös hela tiden?
andersen
Jag har fått flera paket levererat av Schenker och det har aldrig falerat. är helt nöjd med Schenker, och tycker inte att trådskaparens rubrik är riktig.
Alexander-VG-zon3
den plantskolan jag brukar handlar av från England skickar med Schenker och jag har aldrig haft problem med det, jag tycker det är bra att dom skickar ut en lapp med Schenkers nummer så man kan ringa till dom och bestämma tid och plats och sedan får jag det utkört till dörren och får hjälp med att bära paketet om det behövs. och dom har alltid hållit tiderna och hittat rätt.
Anma
CITAT (Meriona @ 27-12-2010, 17:15) *
Smart att stjäla en motor utan reglage... confused.gif Fullt ös hela tiden?

Det tar massor med tid att lossa alltihopa. En stulen motor säljs oftast utan reglage, det är alltså sån motor där gas och sånt styrs från reglage vid ratten, inte vid motorn. Glömt vad det heter, alla större motorer är så. Tjuven klipper av alla wiren och slangar och sticker med motorn, sen får den som ska ha motorn köpa nya wiren och slangar och reglage.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon