Full version: Blå Orchidé
tepa
Hej

Måste visa bild på min blå Orchidé. Dom hade nog något i vattnet, den är inte sprejmålad. Vet ni hur dom gör?
Jag vill gärna ha den lika blå om/när den blommar om nån gång...
En arbetskamrat sa, att om jag sätter ut den i regnet så blir den vit...hä hä, HAN kan nog inget om trädgård, men
visste tydligen att så där blå Orchidéer finns inte !

Hälsn Tepa
theseraphim
oftast när man färgar genom rötterna så är det i stort sett karamellfärg som används då den är ofarlig för växten.
tepa
Oj, jag måste ju prova själv. Får väl börja vattna med blått redan nu då, eller vad tror ni?

Hälsn Tepa
theseraphim
CITAT (tepa @ 28-12-2010, 12:47) *
Oj, jag måste ju prova själv. Får väl börja vattna med blått redan nu då, eller vad tror ni?

Hälsn Tepa

Det är första gången jag ser en orkide färgad på det sättet men då de drar så lite vatten så får du nog fortsätta o ge lite varje gång nästan för att vara säker.
Linis
Det är som sagt ovan blå hushållsfärg (karamellfärg) som använts. Ifall man vill fortsätta få blå blommor så måste man vattna med det varje gång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon