Full version: Julen är över!
renate
Nu är julen över och det är svinkallt ute,jag vill inte vara ute därför roar jag mig lite med att titta på sommarens rosor.Jag plockade ut några av de rosor som jag tycker mycket om pga blomrikedom,friskhet och buskarnas naturliga växtsätt.

[attachment=57132:2010_07_...__Large_.JPG]
[attachment=57133:2010_07_...__Large_.JPG]
[attachment=57134:2010_06_...__Large_.JPG]
[attachment=57135:2010_07_...__Large_.JPG]
svennis
Vitt som snö! Fint.
Oj!! 9,3 grader ute, kallt, man börjar vänja sig. smile.gif

Rosa rugosa har många färger..

rosa rugosa.JPG

renate
Ja det har den;jag älskar ALLA!Mina vanliga vresrosor som får breda ut sig på andra sidan staketet på kommunens sida.
[attachment=57137:2009_08_...__Large_.JPG]
[attachment=57138:2009_08_...__Large_.JPG]
[attachment=57139:2009_08_...__Large_.JPG]
[attachment=57140:2009_08_...__Large_.JPG]
[attachment=57141:2009_08_...__Large_.JPG]
Kajsa
Snart Januari och då blir det ljusare, mera hoppfullt.
Rugosa rosorna klarar dessa vintrar galant, tar väl några vita jag med

Schneezwerg, fröplanta av Rosa rugosa. Ny hos mig

Mme Georges Bruant, ena föräldern även här Rosa rugosa, men bara zon 4 på denna.

Marie Bugnet, rugosa från Kanada, blir bara ca 1.20 och lika bred

Morden Snowbeauty, ingen rugosa utan en tuff Kanadaros, Modern buskros som klarar zon 6.
fuchsian
Vackra rosbilder lyser alltid upp såhärs, så jag tackar för dem.

Jag ska ta reda på mina fröer och planera, sen blir det mest lata mellandagar för oss. Tvungen till att hålla mig mer stilla, halkade efter simturen i basängen och det ser inte vackert ut de skador jag fick. Inget är dock sönder som tur är. ..... Fuchsian ......
renate
Ví fortsätter lite med upplysande rosbilder.Rugosor/kanadarosor.
[attachment=57163:2010_07_...__Large_.JPG] Schneekoppe [attachment=57164:2010_07_...__Large_.JPG] Henri Hudson
[attachment=57165:2010_07_...__Large_.JPG].Blanche Double de Coubert
Kajsa
renate, Henry Hudson är en av de bättre basrosorna

Hur besvärlig vintern än är vet man att Henry Hudson inte fryser en cm

Sachalin, rugosa frös heller inget förra vintern, dock ruskigt taggig, zon 5, ca 1.20

Wasagaming, rugosa Kanada frös inget förra vintern

Will Alderman, rugosa från Kanada. Den bröts av helt när maken tvingades skotta taket förra vintern, men repade sig till 1.5 m under sommaren. Ljuvligt söt, frisk !
renate
När vi nu har dessa vargavintrar är rugosorna ett säkert kort.Henri Hudson har inte frusit,jag har tagit några rotskott och planterat på olika ställen.Alla mina rugosor klarade vintern fin fin.
[attachment=57173:2010_07_...__Large_.JPG] Lac Majeau, den har inte blommat mycket förra sommaren vet inte vad det berodde på.
Ezereht
Schneekoppe och Schneezwerg tycker jag är så himla fina =) Tackar för era fina bilder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon