Tikka
Hej,
jag behöver ta bort lite av bilderna jag laddat upp här på forumet.
Har iof hälfen kvar av kvoten men ändå.
Hur gör man?
Kan man ta bort flera bilder samtidigt?

/Tikka
Alba
Jag tror inte man kan ta bort flera bilder samtidigt.
Så här gör du:
Mina album > klicka på bilden > välj ta bort
Tikka
Nja det gick ju inte så bra, jag har inga bilder i nåt album utan har laddat upp dom i olika slingor. Så min fråga kvarstår.
*Stintan*
Kan inte tänka mig att de bilder du lagt upp tar så mycket av ditt utrymme så att du behöver ta bort dom. Tar du bort bilder som du laddat till inlägg i forumet så kommer ju alla bara att se ett rött X. Vill du ändå ta bort bilder du lagt i inlägg så får du gå till dina bildinlägg och radera ett och ett. Kolla genom förhandsgranskning sen att du verkligen raderat dom.
Meriona
Jag kommer inte ens ihåg var man hittar hur mycket man gjort åt, var var det nu igen någonstans? Jag tror också att jag ligger runt 50%, så efter det har jag börjat använda albumbilder istället.
Tikka
Det var som jag skrev innan, jag har hälften av kvoten kvar men vill gärna veta hur man gör.
Men att gå in i varje slinga och ta bort är ju en omöjlighet! Inte kan man komma ihåg vilka slingor man varit inne i o laddat upp bilder. Måste finnas ett enklare sätt...

Ingen annan som vet nåt bra sätt att ta bort bilder?

Har jag kanske ställt frågan under fel kategori?

CITAT (Meriona @ 30-12-2010, 18:33) *
Jag kommer inte ens ihåg var man hittar hur mycket man gjort åt, var var det nu igen någonstans? Jag tror också att jag ligger runt 50%, så efter det har jag börjat använda albumbilder istället.

Du går in under kontrollpanel, inställningar i vänstra menyn, mina bilder i forumet.
Där ser man en stapel hur mycket utrymme du använt. O du ser dina bilder du laddat upp men inte något om hur man kan ta bort dom.
Meriona
Nej då, frågan ligger rätt, men jag känner inte heller till något annat sätt än det Stintan anger, och som sagt, bilderna försvinner ju helt och hållet, trådarna blir jättekonstiga.
Tikka
Jo det är sant att det kan bli konstigt men det visste inte jag när jag började vara här på detta forumet. O rensa vill jag göra på ett eller annat sätt, nu eller senare smile.gif

Det verkar ju bättre att skapa ett album, för där kan man ladda upp o ta bort som man vill om inte jag minns helt fel...testade det för ett tag sedan.

Alba
Det finns nog ingen enkel väg.
Bilderna är ju på sätt och vis kopplade till ett speciellt inlägg i forumet.
Du måste då gå in i varje inlägg och radera. Enklast hittar du dina inlägg via din profil.
Ett alt. är ju också att du tar bort bilderna från din dator - lägga dem på tex en USB. I och med att du flyttar bilderna från datorn så försvinner de i forumet.

Om du skapar ett album så ser du ju bilderna enklast och kan radera förutsatt att du i ditt album har bara bilder som du lagt ut i forumet.
Peztis
CITAT (Tikka @ 30-12-2010, 18:43) *
Du går in under kontrollpanel, inställningar i vänstra menyn, mina bilder i forumet.
Där ser man en stapel hur mycket utrymme du använt. O du ser dina bilder du laddat upp men inte något om hur man kan ta bort dom.

Om man klickar på bilden så kommer man till tråden och kan då redigera, dvs ta bort bilden från tråden.

MEN!
Man har ju gjort en uppladdning... Har man gjort den till tråden eller har man ett eget speciellt album där alla bilder sparas? Det känns på något sätt som en blandning.

Jag kan tycka att det är lite trist när man måste ta bort bilder från trådar, de stympas ju helt och totalt då många gånger.
Väldigt ofta är ju frågan "va där det här för växt?" men är den liiite äldre så saknas bilden och hur ska man då veta?
Trist...
Irene_L
Jag tycker det är synd om bilderna tas bort!
Även om man har kommit upp till kvoten verkar det inte vara några problem med att sätta in bilder! Det är ju många medlemmars som inte sätter in några bilder och utnyttjar därför inte sin kvot! Så vi som sätter in bilder verkar få sätta in över våran kvot!
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 21-01-2011, 22:04) *
Jag tycker det är synd om bilderna tas bort!
Även om man har kommit upp till kvoten verkar det inte vara några problem med att sätta in bilder! Det är ju många medlemmars som inte sätter in några bilder och utnyttjar därför inte sin kvot! Så vi som sätter in bilder verkar få sätta in över våran kvot!

Jag har ett svagt minne av att man kunde få lite större kvot om man behövde. Kontakta admin och fråga!
Jättesynd att ta bort bilderna. Ingår dom i trådarna så blir det bara en massa röda kryss! sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon