malarmaster
31-12-2010, 16:52
nu är det nyårsafton o klockan är tjugo i fyra(em) o man kan tro att kriget brutit ut.har låst kattluckan så inte mina två katter är ute.de blir helt livrädda av allt smällande o jag är rädd för att de springer bort o aldrig kommer hem.varför kan inte folk(ungdomar?)vänta tills tolvslaget?Helst skulle jag vilja att det förbjuds att sälja fyrverkerier överhuvudtaget o istället t.ex kommunen eller ngn annan ordnar ett stort fyrverkeri på tolvslaget.många olyckor skulle dessutom aldrig inträffa.när jag var ungdom 60-talet anordnades sådant av kommunen,(ronneby) o det sköttes perfekt.varje år är det samma debatt om vara eller inte men aldrig att någon tar ett beslut o står för det.politikerna i sverige är så menlösa o virriga .vad tycker ni?
Gott nytt tyst år Ulf
skånepåg
31-12-2010, 17:00
Kan bara hålla med dej, detta är min katts första nyår så får se hur hon tycker ^^
Men det ska väl bli mer reglerat har jag för mej?
Det är min hunds tredje nyår och hon gillar inte det. Har i år fått rådet att sätta fet vadd i öronen, ska pröva det. Har hört att det finns raketer som är som kinesiska papperslyktor och de varken lyser eller smäller. Varför inte bara tillverka sådan, tänk lite på våra stackars djur med.
ingrid fuxwall
31-12-2010, 19:18
Mina tidigare hundar fick raketer i pälsen när de var ute på sista rastningen på tomten vid 21 tiden ett nyår - de fäljande åren vart vedervärdiga.
Den nuvarande hunden reagerar inte nämnvärt men jag är lite fundersam över hur katten ska uppleva detta - han är lite ljudkänslig så vi får ta det lungt och sitta mycket i knäet denna kväll
zaaritha
31-12-2010, 19:46
Kelly var ej skotträdd förut--men nu har det blivit för mycket för henne--tyvärr!
Håller med den som skrev att man borde hålla raketer o dyl. till tolv-slaget!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.